Een aantal weken geleden kreeg ik een linkje toegestuurd met de tekst “zul je wel mooi vinden”. Het linkje bracht me bij de Telegraaf die een filmpje had gemaakt over de nieuwe Alfa 8C Spider. Nou ging het eigenlijk niet zo zeer over deze droomauto maar wel over het motorgeluid. En dat moet je horen om het te begrijpen. Kudos voor Telegraaf, ik heb het filmpje inmiddels 10 keer bekeken.
Bij Ferarri hebben ze ook begrepen dat een mooie auto meer is dan alleen dat en hebben ze voor de fans een microsite (nou ja) gebouwd voor de lancering van de nieuwe Ferrari 458 Italia, (4.5-liter V8), Yep rood, Italiaans en bloedsnel.
Een van de belangrijkste interacties is ook hier het geluid. Fans die willen weten hoe een 570 pk ringtone (iPhone en Mobile) klinkt moeten de site zeker bezoeken. Je kunt er kiezen uit inhalen, circuit, accelereren, bochtje driften of vanuit de auto zelf. Wie zich registreert krijgt toegang tot nog meer informatie. De site is verder een prima voorbeeld van hoe je de emotie van een merk en product kunt overbrengen naar je fans.