Waar is de grens tussen content, context en marketing? Nu.nl heeft momenteel een banner + content campagne lopen die in lijn met, en vormgeving van, nieuws content wordt gepresenteerd. Mijn marketing hart is positief over de ontwikkeling maar het rationele deel van datzelfde hart schrikt ervan terug. Want wat kan ik nog wel vertrouwen van een nieuwsservice en in welke vorm herken EN accepteer ik dit.
Ik weet dat dat naief overkomt want is het nieuws niet al veel langer opgebouwd uit de marketing van events, merkcampagnes etc? En worden er niet al jaren advertorials geplaatst? Ja, dat is zo. Maar daar gaat vaak nog wel een redactie overheen.
Op Dutchcowboys plaatsen we regelmatig berichten van merken maar altijd gekozen door de redactie en vrijwillig geplaatst. Kan dat nog als je deze vorm van bannerign/advertorial plaatst? Het is de eerste keer dat ik het zie bij Nu.nl en ben benieuwd wat jij ervan denkt. is het een goede ontwikkeling? Welke andere vorm zou je wel accepteren? Discussieer mee en geef ons input hoe we evt wel dit type =oodschap ook op DC kunnen gebruiken!