Marketing18.03.2009

ADCN nominaties reclame jaarprijzen 2009


adcn-nominaties-reclame-jaarprijzen-2009.jpg
adcn-nominaties-reclame-jaarprijzen-2009.jpg

De nominaties zijn bekend na het jureren van 1207 inzendingen voor de Reclame Jaarprijzen voor Reclame en Vormgeving. (zie onderstaande nominatielijst.) De inzendingen in de diverse categorieën zijn beoordeeld door 364 (vak-)juryleden.

Alle inzendingen zijn via de Online Kijkdagen te zien via ‘Inloggen’ op de homepage van de ADCN. Tijdens de Uitreiking van de ADCN Lampen op dinsdag 14 april a.s. in Het Concertgebouw in Amsterdam worden de uiteindelijke prijzen binnen de categorieën bekend gemaakt.

Entreekaarten voor het bijwonen van deze Uitreiking zijn te verkrijgen via de ADCN (020) 685 08 61. De bestelformulieren kunnen ook via www.adcn.nl/shop uitgeprint worden.

NOMINATIELIJST
ADCN JAARPRIJZEN VOOR RECLAME EN VORMGEVING
 
TBWA\NEBOKO 35 nominaties
Albert Heijn, Heineken Nederland, Holland Casino, Holland Casino/Heineken, IDFA, IKEA Nederland, Mars Nederland, Pearle Benelux, Praxis, Tempo-Team, Unilever Nederland.
 
DDB 25 nominaties
Achmea, Centraal Beheer Achmea, Eneco, Henkel, Pon’s Automobielhandel, SIRE, Ziggo.
 
Selmore 14 nominaties
Bavaria, Pon Mobiel, Stichting Consument en Veiligheid, Unilever Benelux, Waalwear Men.
 
Doom&Dickson 12 nominaties
Heineken Nederland, HEMA, OHRA, Staatsloterij.S-W-H 6 nominaties
Belastingdienst, Nike, Sensoor.

Lowe & Draftfcb 9 nominaties
Delta Lloyd, Dierenasiel Amsterdam, Lowe & Draftfcb, De Uitkijk.
 
De Designpolitie 7 nominaties
Graphic Design Museum, Ted Noten, TNT, Valiz.
 
UbachsWisbrun/JWT 7 nominaties
Intergamma, KNGF Geleidehonden, LEAF, Randstad, Stichting Varkens in Nood.
 
S-W-H 6 nominaties
Belastingdienst, Nike, Sensoor.
 
hazazaH 5 nominaties
Krijn van Noordwijk, Meldpunt Kinderporno, Ministerie van Verkeer en Waterstaat, TELEAC.
 
Publicis 5 nominaties
Fonds Slachtofferhulp, Koninklijke Landmacht, Korps Commandotroepen.
 
Thonik 5 nominaties
Museum Boijmans van Beuningen, SP, Venice Architecture Biennale.
 
180 Amsterdam 3 nominaties
adidas International, BMW Motorrad.
 
72andSunny 3 nominaties
Nike, Nike EHQ.
 
Amsterdam Worldwide 3 nominaties
General Motors, Onitsuka Tiger.
 
FHV BBDO 3 nominaties
Interpolis, KPN, Nederlands Dans Theater.

N=5 3 nominaties
LOI, Menzis, Selexyz.
 
Bonkers 2 nominaties
Bavaria, Nike.
 
BVH Groep  2 nominaties
Dienst Justitiële Inrichtingen.
 
Design Bridge 2 nominaties
H.J. Heinz, Schwarzkopf Professional.
 
ETCETERA 2 nominaties
Bol.com.
 
HOUDINI 2 nominaties
Auto Trader.
 
Millford Brand-id 2 nominaties
Albert Heijn, Leaf Holland.
 
OD 2 nominaties
Fruity King.
 
Ogilvy Amsterdam 2 nominaties
DHL, MTV Networks International.

PostPanic 2 nominaties
PostPanic.
 
Saatchi & Saatchi Amsterdam 2 nominaties
National Geographic Channel, Stichting Geheim Geweld.
 
Skipintro 2 nominaties
Rijksmuseum.
 
Studio Kluif 2 nominaties
HEMA, Nedap.
 
-SYB- 2 nominaties
Gijsbert Hanekroot, Viviane Sassen.
THEY 2 nominaties
Coffee Company.
 
UXUS 2 nominaties
Buccella Wines.
 
Sander van de Vlasakker, Denny Brandsen, Joost van Middelaar 2 nominaties
Stichting Beeldverhaal Nederland, Jonge Honden.

De volgende inzenders hebben 1 nominatie:
 
&KoenseSeverein, Rijschool Tom de Keizer
ACHTUNG!, Volkswagen
Alfred International, Unilever Nederland
ARA, Koninklijke Luchtmacht
Bij Brand, Eneco
Brandnew•design, Van Toor
Cablejuice, MTV
CCCP, Unilever
Christel Palace, Bizner
COMRAD, XS4ALL
Creatiefteam.nl, DHL
Dietwee communicatie en vormgeving, Het Aids Fonds
DJPA, Friesland Foods Western Europe
Studio Dumbar, Amsterdam Sinfonietta
Euro RSCG Amsterdam, Citroën Nederland
FC Walvisch, Heineken Nederland
HOTEL, productiehuis ON
HoverKraft, Grafisch Papier
IdeasMatter, VPRO Gids
Kummer & Herrman, Stedelijk Museum CS Amsterdam
LEMZ, IKEA Nederland
New Message, AVRO
PROUDdesign, HEMA
RAPP, Rabobank
RedHook, Stichting Meer dan Voetbal
SOGOOD, Huize Van Wely
Jaap Vliegenthart Fotografie, Panasonic Europe
Marcel van der Vlugt, La Vie en Rose Magazine
Stichting Wakker Dier, Stichting Wakker Dier
Y&R Not Just Film, Xerox Nederland
 
Genomineerden in de categorie Jong Talent:
 
Eduard van Bennekom & Jasper Diks
Patrick van Haperen & Rens de Jonge
Ronny Jaspers & Nick Plomp
Nik Sluijs & Joey Boeter

...

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers