10.02.2009
Marketing

Marketingmisser van de eeuw?

By: Henk de Hooge

BlogMarketing
marketingmisser-van-de-eeuw.jpg
marketingmisser-van-de-eeuw.jpg

De kernwaarde, “value for money nemen we mee“, zeggen ze bij monde van hun nieuwe voorzitter. Een uitspraak die de gemiddelde Postbankrekeninghouder natuurlijk helemaal begrijpt. ‘Dat is de kracht van de Postbank ING’. Jan mulder is Exit en Anouk is het nieuwe gezicht.

Voortaan alleen nog maar Oranje Leeuwen en het zo bekende blauwe pak is definitief exit. Dus “No more” (video) Postbankleeuwen die we gaan bashen.

De Postbank heet  vanaf vandaag definitief ING, wereldwijd een A-merk maar wel een die deuken heeft opgelopen in de afgelopen maanden. Hoe zou het eigenlijk met Google zijn. Heeft iemand daar ook al uitgelegd dat “de een nu de ander is”.

De site van de Postbank is er nog gewoon. Net als alle organische resultaten. Hoog scoren op woorden als hypotheek doen ze nog steeds niet. Internetbankieren haalt wel weer een 2e plaats. Hopelijk hebben de nieuwe ING marketeers goed nagedacht over hun online strategie en hebben ze die klaar liggen om het geheugen van internet te wissen en te vervangen door dat nieuwe ING. Het klinkt eenvoudig.

Het gaat uiteindelijk om substantiële hoeveelheden traffic (100-duizenden zoekopdrachten per maand) die nu nog landen op het Postbankdomein. In internetland kan iedereen zich de uitglijder van de Rabobank wellicht nog herinneren. (zie Usarchy)

Maar goed “experts” noemen het cynisch de marketingmisser van de eeuw en dat is absoluut nog een onbewezen stelling. Met 7,5 miljoen particuliere rekeninghouders is Postbank ijzersterk maar ook kwetsbaar. Veel wijsheid Oranje Leeuw, we zullen je vanaf vandaag zo en nu en dan even Googelen.

Share this post