Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Medio december 2008 presenteert het magazine Emerce een top 25 van ‘meest invloedrijke Nederlandse professionals in e-commerce’. Aldus Emerce. Wij willen het stemgedrag zeker niet beïnvloeden, aangezien we met DC(Boulevard) diverse specialisten hebben mogen spreken of op DC diverse managers met hun diensten hebben mogen belichten, hierbij een DC7 uit de lijst van kandidaten waar je op kunt stemmen.
1 Hans Voorn: ‘Op Web 2.0 zijn we geen concurrenten we moeten allemaal met elkaar samenwerken’, heeft een ontspannen maar zeer ervaren en realistische view op Web 2.0. Een ‘ik laat mij niet gek maken’-visie inclusief e-businessfocus met daarbij een juiste inbreng van social media marketing en het opzoeken van de e-business grenzen die een innovatief marketeer anno 2.0 op zijn minst nodig heeft. Klik hier voor een video-interview met het bijtertje en de directeur van Jaap.nl
2 Jong Coolblue directeur Pieter Zwart is groeiend multiwebshop-eigenaar en laat zien hoe je SEO, reviews, social media(networking) en een juiste online prijsstelling gebruikt om je shops hoog te positioneren en ook daar te houden. Verrast de laatste jaren met het openen van fysieke winkels naast de online businesses
3 Niki van Wijk is manager e-commerce Transavia.com van ‘de grootste webwinkel van Nederland’ en laat online zien hoe je in een markt met diensten waar weinig marge op zit juíst online je rendement haalt door constante vernieuwing
4 Jonas de Groot, marketingmanager Sunweb. Sunweb zette enkele jaren geleden nuchter maar gedegen de offline reiswereld op zijn kop door zeer snel een betrouwbare, innovatie en tegenwoordig belangrijke speler in de online reismarkt te zijn. Een ludiek voorbeel van hoe je een reismarkt versneld van offline naar online brengt.
5 Roelof Jousma is directielid marketing & ICT Wehkamp.nl. Ik mocht hem interviewen voor mijn Handboek Online Marketing en ook voor DutchCowboys. In het gesprek werd duidelijk dat Jousma strategisch webdenkend is en een ’traditionele postorder’ online weet te vertalen naar een trendsettende social webshop
6 Oscar Diele, de nieuwe ‘stem’ van TomTom, Diele heeft een indrukwekkend trackrecord(onder andere eBay en Wehkamp.nl) en lijkt bewust richting te kiezen. Klik hier voor een video-interview met Oscar Diele tijdens de E-day 2008 waar Diele een aannemelijk en indrukwekkende workshop gaf
7 Bol.com zet al jaren de standaard voor veel webshops. Daniel Ropers de Managing Director van Bol breidde de voormalige online boekenverkoper uit met extra diensten, zoals tweedehandsboeken.
Verder lezen over Emerce
Events20.06.2023
Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023
Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de BeneluxOnline06.02.2018
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!
Events21.05.2015
Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook
Events15.04.2015
Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback
Events15.04.2015
Het tijdperk van digitale verleiding
Events26.11.2014
Emerce Engage 11 december in Amsterdam
Events14.06.2014
Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger
Events27.11.2013