Marketing21.11.2008

DC7: Emerce e-commerce genomineerden


dc7-emerce-e-commerce-genomineerden.jpg
dc7-emerce-e-commerce-genomineerden.jpg

Medio december 2008 presenteert het magazine Emerce een top 25 van ‘meest invloedrijke Nederlandse professionals in e-commerce’. Aldus Emerce. Wij willen het stemgedrag zeker niet beïnvloeden, aangezien we met DC(Boulevard) diverse specialisten hebben mogen spreken of op DC diverse managers met hun diensten hebben mogen belichten, hierbij een DC7 uit de lijst van kandidaten waar je op kunt stemmen.

1 Hans Voorn: ‘Op Web 2.0 zijn we geen concurrenten we moeten allemaal met elkaar samenwerken’, heeft een ontspannen maar zeer ervaren en realistische view op Web 2.0. Een ‘ik laat mij niet gek maken’-visie inclusief e-businessfocus met daarbij een juiste inbreng van social media marketing en het opzoeken van de e-business grenzen die een innovatief marketeer anno 2.0 op zijn minst nodig heeft. Klik hier voor een video-interview met het bijtertje en de directeur van Jaap.nl

2 Jong Coolblue directeur Pieter Zwart is groeiend multiwebshop-eigenaar en laat zien hoe je SEO, reviews, social media(networking) en een juiste online prijsstelling gebruikt om je shops hoog te positioneren en ook daar te houden. Verrast de laatste jaren met het openen van fysieke winkels naast de online businesses

3 Niki van Wijk is manager e-commerce Transavia.com van ‘de grootste webwinkel van Nederland’ en laat online zien hoe je in een markt met diensten waar weinig marge op zit juíst online je rendement haalt door constante vernieuwing

4 Jonas de Groot, marketingmanager Sunweb. Sunweb zette enkele jaren geleden nuchter maar gedegen de offline reiswereld op zijn kop door zeer snel een betrouwbare, innovatie en tegenwoordig belangrijke speler in de online reismarkt te zijn. Een ludiek voorbeel van hoe je een reismarkt versneld van offline naar online brengt.

5 Roelof Jousma is directielid marketing & ICT Wehkamp.nl. Ik mocht hem interviewen voor mijn Handboek Online Marketing en ook voor DutchCowboys. In het gesprek werd duidelijk dat Jousma strategisch webdenkend is en een ’traditionele postorder’ online weet te vertalen naar een trendsettende social webshop

6 Oscar Diele, de nieuwe ‘stem’ van TomTom, Diele heeft een indrukwekkend trackrecord(onder andere eBay en Wehkamp.nl) en lijkt bewust richting te kiezen. Klik hier voor een video-interview met Oscar Diele tijdens de E-day 2008 waar Diele een aannemelijk en indrukwekkende workshop gaf

7  Bol.com zet al jaren de standaard voor veel webshops. Daniel Ropers de Managing Director van Bol breidde de voormalige online boekenverkoper uit met extra diensten, zoals tweedehandsboeken.

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

...

Verder lezen over Emerce

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Opkomende social media platformen, nieuwe inzichten in de wereld van SEO door de opkomst van AI, inspirerende leadgeneratie-technieken, e-mailmarketing voor gevorderden en een aantal topmerken die hun online marketing st...

Events20.06.2023

Dit was Emerce Digital Marketing Live! 2023

Een recap van een van de grootste digitale marketing evenementen van de Benelux
Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Conversational commerce is geen hype of nieuwe marketing term. Het is serious business en wordt wereldwijd al veelvuldig toegepast. Het zal binnen een paar jaar leiden tot nog minder bezoek aan de fysieke winkels en de v...

Online06.02.2018

Retail Nederland let op, conversational commerce komt er aan!

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Bas Lemmens, founder van Roomlr, komt naar eTravel 2015. Net als AirBnB staat Roomlr voor de "sharing economy" en hopen zij een verandering teweeg te brengen in de reisbranche. Wie zijn die nieuwe spelers in de reismarkt...

Events21.05.2015

Emerce eTravel met Roomlr, Expedia, Generator en Facebook

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Bij de 6e editie van Emerce Conversion stond het thema A/B testing centraal met keynotes van Pete Komen (oprichter van Optimizely) en Ton Wesseling (A/B-test goeroe). Een onderwerp dat deze dag minder aandacht kreeg is...

Events15.04.2015

Verhoog je conversie met de inzet van gebruikersfeedback

Het tijdperk van digitale verleiding

Tijdens Emerce Conversion 2015 kwam het onderwerp ‘personaliseren’ tijdens verschillende sessies uitgebreid ter sprake. Waar de online marketeer tot twee jaar terug nog druk bezig was met het experimenteren van A/B-t...

Events15.04.2015

Het tijdperk van digitale verleiding

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Engage gaat over de beste strategieën voor organisaties met grote klantendatabases. Via e-mail, social, web en offline kanalen. Nieuwe inzichten en de beste actuele cases rond effectief gebruik van data, intelligent geb...

Events26.11.2014

Emerce Engage 11 december in Amsterdam

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Afgelopen week werden tijdens het Emerce Etravel event de nieuwste trends en ontwikkelingen in de reiswereld getoond. Vraagstukken rondom het succesvol gebruiken van data en het ontwikkelen van goede social media campagn...

Events14.06.2014

Emerce Etravel congres: Het optimaal bedienen van de reiziger

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact

Tibert Verhagen, associate professor e-business aan de VU Amsterdam, spreekt op Emerce Engage over de belangrijkste drijfveren van customer engagement en toont hoe je hier in de praktijk betere klantcommunities door krij...

Events27.11.2013

Emerce Engage: The next step in multichannel klantcontact