29.09.2008
Marketing

Interview Antal de Waij, over prijzen digitale muziek

By: Jeroen de Hooge

BlogMarketing

Vorige week was er het bericht dat BumaStemra de eerste 500 batch invoices uitstuurde naar websites voor het gebruik van muziek. Dat artikel veroorzaakte nogal wat discussie. Antal de Waij, de persoon bij BumaStemra die verantwoordelijk is voor digitale media mengde zich in de discussie en gaf zoveel antwoorden dat ik hem diepgaand wilde interviewen hetgeen ik deed na een item bij Radio1 online.

Hier geeft hij een duidelijk verhaal over wat achtergrondmuziek kost, internet radio, muziek on demand en het verschil tussen bedrijfsmatige kosten en kosten voor de consument. Het interview geeft ook inzicht in het denken bij Buma/Stemra, deinkomstenverdeling en het gaat ook over Antal de Waij zelf (voormalig marketing manager bij UPC). Kortom: alles wat je ooit over digitale muziekrechten wilde weten. Bekijk hier het persoonlijke blog van Antal de Waij.

Share this post