De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bacardi, de drankfabrikant, zet een volgende stap in muziek. Nadat eerder dit jaar Groove Armada een partnership met Bacardi aanging, geeft het bedrijf nu ook gratis MP3 tracks weg. Het gaat in eerste instantie om vier remixes van het nummer ‘A Thing for Me’ van Metronomy.
Vooralsnog lijkt de strategie om de mp3’s alleen via blogs te verspreiden. Volgens Wired gaat het om een sponsordeal waarbij de artiest wordt betaald door Bacardi, de luisteraar gratis muziek ontvangt en Bacardi de muziek gebruikt om haar merkbeleving te vergroten.
Tijdens London Calling, een evenement voor de internationale muziekindustrie dat in juni 2008 in London werd gehouden, sprak Sarah Tinsley, Global Marketing Manager van Bacardi, al uitgebreid over merken die optreden als investeerders in muziek. Ook Nokia en Sony-Ericsson waren als relatieve buitenstaanders in deze industrie nadrukkelijk aanwezig tijdens het evenement. Hun boodschap was duidelijk: muziek komt steeds meer gebundeld met andere producten.
Verder lezen over Music
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Online20.11.2024
Shazam heeft al 100 miljard nummers voor ons opgezocht
Entertainment15.11.2024
De biopic van zanger Robbie Williams gaat over een aap
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024
Snoop Doggs nieuwe videoclip is volledig AI: oordeel zelf
Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Gadgets05.09.2024