De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
BlueCanDo is een nieuw communicatiesysteem op basis van bluetooth-technologie. Hiermee kan eenvoudig en geautomatiseerd op een afstand tot 100 meter gericht informatie worden gestuurd naar bezitters van een bluetooth-telefoon. Dat biedt tal van interessante mogelijkheden voor bijvoorbeeld hotels, autodealers, horeca, detailhandel, beurzen en attractieparken, maar ook voor consumenten.
Meer dan 80% van de mobiele telefoons die op dit moment over de toonbank gaan beschikken over bluetooth. Het BlueCanDo-syteem bestaat uit accesspoints (zendstations die overal geplaatst kunnen worden), software en servers die de accespoints aansturen. “Met het systeem kunnen onze klanten heel eenvoudig communiceren met mobiele bluetooth-telefoons die de accespoints passeren”, aldus Eelco Vaags van BlueCanDo.
Het bereik van de accespoints is maximaal 100 meter, maar gebruikers kunnen dat bereik ook korter maken. “Er zijn talloze toepassingen mogelijk. Denk aan het aanbieden van een filmpje over die ene auto waar een bezoeker net naar staat te kijken, het toezenden van een aanbieding voor een gratis welkomstdrankje van een restaurant waar een passant langsloopt, of de complete catalogus van de winkel waar iemand binnenstapt“, aldus Vaags.
BlueCanDo Marketing kan de accespoints op allerlei locaties plaatsen, zowel binnen als buiten. De accespoints krijgen een internetverbinding waarmee ze vanuit meerdere locaties zijn te bedienen. De bijbehorende software verdeelt het bereik in zones, waarbinnen precies kan worden bepaald wie wanneer wat ontvangt. Deze software kan in licentie worden aangeschaft, maar ook door de leverancier worden gehost. De verzonden informatie kan bestaan uit ieder type multimedia.
Om via BlueCanDo te kunnen communiceren moet de consument bluetooth natuurlijk wel aan hebben staan. Door de intrede van allerlei andere bluetooth-toepassingen is dat bij een groot deel van de mobieltjes al het geval. Maar speciale vlaggen of logo’s kunnen passanten ook duidelijk maken dat er interessante informatie via bluetooth te krijgen is. De eerste keer dat het accesspoint van bijvoorbeeld een winkel contact zoekt, kan de consument zelf bepalen of hij zich aan wil melden op het netwerk. Bij een volgend bezoek wordt de toegezonden catalogus automatisch ververst, als de ontvanger dat tenminste al niet zelf heeft gedaan via internet. “Overigens heeft de consument te allen tijde de mogelijkheid de service stop te zetten“, vertelt Vaags. “Verspreiding van spam zoals via internet, is met BlueCanDo dan ook niet mogelijk“.
Verder lezen over Communicatie
Online30.10.2024
Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting: bereik iedereen, overal
Lifestyle23.12.2023
Veiligheidskunde opleiding? Bekijk hier de tips!
Nieuws19.12.2023
Woord van het jaar 2023: Graaiflatie
Zowel in Nederland als België wordt flink gegraaidOnline17.07.2023
World Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer
DC Business21.10.2022
Zo zorg jij voor een tevreden en ijzersterk team op de werkvloer!
Mobile10.06.2022
Een walkie-talkie-functie voor iPhone: dit is het nut ervan
Metaverse23.02.2022
Kun je straks in het Metaverse een praatje maken met een Peruaan?
Mobile17.02.2022