Marketing22.07.2008

Bluetooth-marketing eenvoudiger


bluetooth-marketing-eenvoudiger.jpg
bluetooth-marketing-eenvoudiger.jpg

BlueCanDo is een nieuw communicatiesysteem op basis van bluetooth-technologie. Hiermee kan eenvoudig en geautomatiseerd op een afstand tot 100 meter gericht informatie worden gestuurd naar bezitters van een bluetooth-telefoon. Dat biedt tal van interessante mogelijkheden voor bijvoorbeeld hotels, autodealers, horeca, detailhandel, beurzen en attractieparken, maar ook voor consumenten.

Meer dan 80% van de mobiele telefoons die op dit moment over de toonbank gaan beschikken over bluetooth. Het BlueCanDo-syteem bestaat uit accesspoints (zendstations die overal geplaatst kunnen worden), software en servers die de accespoints aansturen. “Met het systeem kunnen onze klanten heel eenvoudig communiceren met mobiele bluetooth-telefoons die de accespoints passeren”, aldus Eelco Vaags van BlueCanDo.

Het bereik van de accespoints is maximaal 100 meter, maar gebruikers kunnen dat bereik ook korter maken. “Er zijn talloze toepassingen mogelijk. Denk aan het aanbieden van een filmpje over die ene auto waar een bezoeker net naar staat te kijken, het toezenden van een aanbieding voor een gratis welkomstdrankje van een restaurant waar een passant langsloopt, of de complete catalogus van de winkel waar iemand binnenstapt“, aldus Vaags.

BlueCanDo Marketing kan de accespoints op allerlei locaties plaatsen, zowel binnen als buiten. De accespoints krijgen een internetverbinding waarmee ze vanuit meerdere locaties zijn te bedienen. De bijbehorende software verdeelt het bereik in zones, waarbinnen precies kan worden bepaald wie wanneer wat ontvangt. Deze software kan in licentie worden aangeschaft, maar ook door de leverancier worden gehost. De verzonden informatie kan bestaan uit ieder type multimedia.

Om via BlueCanDo te kunnen communiceren moet de consument bluetooth natuurlijk wel aan hebben staan. Door de intrede van allerlei andere bluetooth-toepassingen is dat bij een groot deel van de mobieltjes al het geval. Maar speciale vlaggen of logo’s kunnen passanten ook duidelijk maken dat er interessante informatie via bluetooth te krijgen is. De eerste keer dat het accesspoint van bijvoorbeeld een winkel contact zoekt, kan de consument zelf bepalen of hij zich aan wil melden op het netwerk. Bij een volgend bezoek wordt de toegezonden catalogus automatisch ververst, als de ontvanger dat tenminste al niet zelf heeft gedaan via internet. “Overigens heeft de consument te allen tijde de mogelijkheid de service stop te zetten“, vertelt Vaags. “Verspreiding van spam zoals via internet, is met BlueCanDo dan ook niet mogelijk“.

...

Verder lezen over Communicatie

Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting: bereik iedereen, overal

In de afgelopen jaren hebben veel bedrijven geïnvesteerd in een narrowcastingoplossing om hun werknemerscommunicatie te verbeteren. Hoewel deze tv-schermen effectief zijn op kantoor en andere plekken in het bedrijf, missen thuiswerkers vaak (cruciale) informatie die hierop wordt getoond. Uit recente cijfers van het CBS blijkt dat in 2023 ruim 5 miljoen mensen soms of meestal thuis werkten. Dat is 52% van alle werkenden. Hoe zorg je ervoor dat alle werknemers—ongeacht hun locatie—de narrowcastinginformatie zien? Narrowcasting voor pc’s is het antwoord.

Online30.10.2024

Een nieuw tijdperk voor Narrowcasting: bereik iedereen, overal

Veiligheidskunde opleiding? Bekijk hier de tips!

In een wereld waar veiligheid steeds belangrijker wordt, is het essentieel om goed opgeleide professionals te hebben die kunnen zorgen voor een veilige werkomgeving. Een opleiding in veiligheidskunde kan de juiste basis...

Lifestyle23.12.2023

Veiligheidskunde opleiding? Bekijk hier de tips!

Woord van het jaar 2023: Graaiflatie

Traditioneel wordt aan het eind van elk jaar door de Dikke van Dale het woord van het jaar gekozen. Dat wil zeggen, wij kunnen daar allemaal een woordje bij meespreken door aan de verkiezing mee te doen en onze stem uit...

Nieuws19.12.2023

Woord van het jaar 2023: Graaiflatie

Zowel in Nederland als België wordt flink gegraaid
​World Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer

Het is World Emoji Day en dat betekent dat we vandaag even stilstaan bij het gebruik van emoji. Specifiek op de werkvloer. Hoe we ze privé gebruiken, dat hebben de meeste mensen prima voor elkaar, maar zakelijk gezien w...

Online17.07.2023

​World Emoji Day: zo gebruik je emoji op de werkvloer

​Zo zorg jij voor een tevreden en ijzersterk team op de werkvloer!

Er zijn waarschijnlijk maar weinig personen in leidinggevende functies die er niet naar streven hun team zo gelukkig mogelijk te maken. De vraag is wat er nodig is om werknemers op den duur gemotiveerd te houden? Vooral...

DC Business21.10.2022

​Zo zorg jij voor een tevreden en ijzersterk team op de werkvloer!

Een walkie-talkie-functie voor iPhone: dit is het nut ervan

Misschien deed je het vroeger met blikjes of van die plastic apparaatje van Fisher Price: een walkie-talkie is al jaren populair kinderspeelgoed, maar uiteraard heeft ook de echte variant een belangrijke functie. De hulp...

Mobile10.06.2022

Een walkie-talkie-functie voor iPhone: dit is het nut ervan

Kun je straks in het Metaverse een praatje maken met een Peruaan?

In een nieuwe update heeft Mark Zuckerberg van Meta meer verteld over kunstmatige intelligentie en wat zijn plannen hiermee zijn voor het metaverse. Die blijken vooral te draaien om vertalen. Dat taal belangrijk is in he...

Metaverse23.02.2022

Kun je straks in het Metaverse een praatje maken met een Peruaan?

Agentschap Telecom legt nu ook WhatsApp en Skype onder de loep

Het Agentschap Telecom (AT) kennen we natuurlijk vooral van haar acties en toezicht rondom mobiele telecomdiensten, zendamateurs en andere draadloze diensten en apparatuur. Vanaf dit jaar heeft het Agentschap besloten da...

Mobile17.02.2022

Agentschap Telecom legt nu ook WhatsApp en Skype onder de loep