Marketing01.07.2008

Na rook komt drop


na-rook-komt-drop.jpg
na-rook-komt-drop.jpg

Tis vandaag zover, bye bye voor de hardcore rokers in de horeca. Er zouden nu zo’n half miljoen Nederlanders gaan stoppen met roken. Dan ben je benieuwd welke marketeers daar mee aan de slag gaan. Tot nu toe lijkt het er op dat alleen Dropfabrikant Venco zo wakker is want die bieden deze mensen onder het motto ‘Doorbijters verdienen een dropje’ de komende tijd een alternatief.

Gisteravond werd om middernacht het startschot van een actie gegeven in Supperclub Amsterdam. Tijdens het feest Monday werd door een sampleteam drop uitgedeeld in speciaal ontworpen Venco-sigarettenpakjes. Naast de verslavende nicotine, blijkt namelijk ook het ontbreken van rituelen rondom het roken, zoals het meedragen van een pakje en iets in de mond hebben, het de stopper moeilijk te maken. Kijk en dat is nu eens een degelijk stukje research waarna direct is ingespeeld op de resulaten.

De dropfabrikant onderzoekt momenteel de mogelijkheden om deze speciale pakjes te gaan verkopen in sigarettenautomaten. Verder zullen sampleteams de komende tijd in het hele land verschillende kroegen afgaan om stoppers in deze moeilijke tijd bij te staan.

Precies een jaar geleden is in Engeland het rookverbod in de horeca van kracht gegaan. Daar heeft het een positief effect gehad. Sindsdien is de helft van de rokers in Engeland minder gaan roken, zo blijkt uit een enquête van Cia Surveys.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...