28.05.2008
Marketing

Dit jaar geen Wuppies maar Welpies

By: Jeroen de Hooge

BlogMarketing
dit-jaar-geen-wuppies-maar-welpies.jpg
dit-jaar-geen-wuppies-maar-welpies.jpg

In 2006 kwam de AH met Wuppies. Dit jaar zijn het Welpies geworden.

Vanaf volgende week kom je ze weer overal tegen, de AH Welpies. 24 miljoen stukes worden er voor en tijdens het EK verspreid in het rood, wit, blauw en oranje. Daarnaast zijn er ook nog eens 700.000 Mega Welpie-knuffels en 200.000 Welpie-caps beschikbaar. En Welpie zal ook online tot leven komen in Windows Live Messenger.

Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn: “Welpie is een herkenbare, vriendelijke, aaibare mascotte die overal opgeplakt kan worden. Door Welpies te plakken, kunnen onze klanten  laten zien dat ze achter Oranje staan. Wij hopen dat onze jongens de finale halen en dat heel Nederland dan rood, wit, blauw en oranje kleurt.”

Welpie wordt weer op geheel eigen wijze geïntroduceerd door supermarktmanager Harry. De tv-commercial met de energieke supermarktmanager en zijn enthousiaste personeel is vanaf zondag 1 juni dagelijks op alle zenders te zien. In de commercial is ook de speciale Welpie-tune te horen die ook op www.ah.nl te beluisteren is.

Digitale Welpie

Via Windows Live Messenger zal Welpie zijn debuut op internet maken in de vorm van emoticons en winks – geanimeerde Welpies die allerlei emoties uitbeelden en laten horen. Op die manier kunnen Oranje-fans ook via chat en e-mail hun steun betuigen aan het Nederlands elftal.

Share this post