Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Millward Brown Brandz publiceert voor het derde opeenvolgende haar Top 100 van de bekenste merken (.pdf formaat – aanrader) wereldwijd en voor het derde jaar op rij staat Google op de eerste plaats. Globaal gesproken gaan de merken uit de ICT-sector met het leeuwenaandeel lopen. Zij zijn op zich goed voor 28 van de 100 plaatsen van het klassement.
Grootste verliezer in de lijst is Motorola (-30%). In Europa seq komt Google niet voor in de top en zijn het Nokia, Vodafone en BMW die de lijst aanvoeren.
Microsoft, dat zich tussen GE en Coca Cola bevindt, eindigt derde. IBM staat zesde en is meer bekend dan Apple, dat het net voorbijsteekt. Binnen de top 10 vinden we ook Nokia terug. Om Vodafone, HP, Cisco, Oracle, Intel en SAP terug te vinden, moet men verder in de Top 100 duiken.
De merken uit de technologiesector zien hun financiële waarde groeien met 187,5 miljard op een jaar tijd, hetzij meer dan de helft van de groei van alle aanwezige merken in het klassement. Dit werd opgemaakt aan de hand van de ondervraging van meer dan één miljoen gebruikers over 50.000 verschillende merken in 31 verschillende landen.
De waarde van Google wordt geschat op 86 miljard. Apple die de grootste stijging meemaakt in termen van waarde is tegenwoordig goed voor 55 miljard. (Bron: Computerworld/Milward Brown)
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023