The Rolling Stones zijn dan wel oud, maar niet helemaal gek. Zij pionieren deze maand met een nieuwe manier om te communiceren met hun fans en tegelijkertijd hun nieuwe Martin Scorsese film en soundtrack Shine a Light te promoten.
Op YouTube zijn zij de eerste mega band die invulling gaat geven aan het zogenaamde Living Legends kanaal. Fans kunnen vragen insturen: “submit you questions now, select questions will be answered, especially burning ones” (LeilaFog “Mick, what position do you prefer making sex?”)” en fans kunnen fans eigen videomateriaal toevoegen aan YouTube Living Legends.
Het videokanaal wordt over enkele weken operationeel, maar nu kunnen we Jagger en Richards al aan het werk zien en een kort statement afleggen: “Welcome to the premiere of YouTube’s Living Legends”. In de eerste 24 uur waren er al meer dan 3500 reacties te lezen.
Het kanaal You Tube Living Legends zal in de toekomst vaker worden ingezet om Pop megastars interactief met hun fans te laten communiceren. Voor YouTube zal dit uitstekende mogelijkheden bieden om de wat oudere demographics aan te trekken.
Verder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024