De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Volgens een studie (download hier de .pdf) gepubliceerd door CoreBrand krijgt het imago van Microsoft zware klappen te verduren bij Amerikaanse bedrijven. Het bedrijf ondervroeg 12.000 bedrijven over hun voorkeuren in termen van merken.
Microsoft zakt van de 38ste naar de 59ste plaats terugzakt en verliest hierbij 21 punten. De schok voor Bill Gates & Co is nog groter indien men weet dat de uitgever uit Redmond in 2004 nog 11de stond en in 1996 nog eerst. Microsoft zal daarmee in de toekomst zwaar onder vuur komen te liggen van Toshiba (71ste positie, wint 10 plaatsten).
In zijn analyse identificeert James Gregory verschillende factoren van deze achteruitgang: de teleurstelling die Windows Vista veroorzaakte in bedrijven, de advertentiecampagne van Apple in de Verenigde Staten « I’m a Mac, I’m a PC » dat een deuk betekende voor het imago van Windows, alsmede de moeilijkheden die Microsoft ondervond om haar activiteiten te diversifiëren, ondermeer in de sector van de online publiciteit.
Onder de andere bedrijven uit de IT-sector die in de Top 100 van CoreBrand worden vermeld vinden we Sony (21ste), Xerox (49ste), Canon (82ste) of nog, Motorola (94ste).
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024