Marketing29.02.2008

NIMA gaat Online


nima-gaat-online.jpg
nima-gaat-online.jpg

Een aantal marketeers van het NIMA heeft het initiatief genomen voor de nieuwe vakgroep Online Marketing.

Belangrijkste ambitie van de groep is een bijdrage te leveren aan het neerzetten van online marketing als een duidelijk afgebakend vakgebied binnen marketing. De snelheid van ontwikkelingen, de vele verschillende strategieën en instrumenten die er nu al zijn, maken het volgens de vakgroep nodig dat er apart aandacht voor komt. In dit geval niet vanuit de techniek (ICT), maar juist vanuit de marketingdiscipline.

De vakgroep richt zich in eerste instantie op de meer senior marketeers die vaak budgethouder en beslisser zijn, maar bij wie de (basis)kennis van online marketing ontbreekt. Dit betreft niet alleen NIMA leden, elke marketeer is van harte welkom om deel te nemen of een bijdrage te leveren.

In het jaarprogramma zal ruimte worden gegeven aan specialisten en ontwikkelingen, maar zal ook aandacht worden besteed aan de toepassingen van online marketing, zoals die nu in praktijk worden gebracht.

De aftrap staat gepland op donderdag 3 april. Onder de titel ‘zin en onzin van online marketing’ kunnen de aanwezigen kiezen welke onderwerpen de komende tijd veel aandacht moeten krijgen: email marketing, online mediaplanning, zoekmachine marketing, RSS, weblogs, gaming, social networks, convergentie PC/TV, om er maar een paar te noemen.

Medio oktober staat een congres gepland, waarop marketeers uit zoveel mogelijk organisaties wordt gevraagd hun ervaringen met online marketing toe te lichten.

Bestuursleden van de Online Marketing groep zijn:
Hans van der Meulen, manager online marketing Amsterdam RAI (voorzitter)
Elisabeth Schmoutziguer, managing director Checkit
Berend Sikkenga, manager online marketing Essent
Federica Foroni Lo Faro, strateeg bij Lost Boys
Daniël Markus, oprichter en directeur Clickvalue
Ronald Jansen, directeur De Vos & Jansen marktonderzoek
Jos Heijke, Heijke Consultants

Bron: persbericht

...

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert