Ik weet dat Kinect games de vijand zijn voor veel hardcore gamers en tot op zekere hoogte begrijp ik die scepsis wel en deel ik hem ook wel een beetje, maar ik blijf toch altijd hoopvol dat er meer games gaan komen die net als Child of Eden iets kunnen doen met de besturing die iets toevoegt aan mijn ervaring. En met Crimson Dragon komt die hoop weer naar boven. Maar zou het ook niet? Een prachtig gestileerde game van de makers van Panzer Dragoon die gebruik maakt van de mogelijkheden van de Xbox 360? Kinect of niet, daar word ik heel vrolijk van.
Want vergeet niet dat Panzer Dragoon de game is waar bijvoorbeeld Tetuya Mizuguchi de basis van Rez vandaan heeft gehaald; hij mag dan wel een techno-tintje hebben toegevoegd, maar Panzer Dragoon Zwei, een Saturn game, staat nog steeds in de boeken als een klassieker op dit gebied en veel games in die sfeer (Child of Eden, Sin & Punishment, delen van Asura’s Wrath) zijn schatplichtig aan deze serie. En de mensen die aan deze game meewerken zitten dan wel niet meer bij SEGA, maar waren wel grotendeels verantwoordelijk voor de serie. In de trailer hieronder laten ze zien wie er allemaal meedoet:
Director: Yukio Futatsugi, bedenker van Panzer Dragoon
Concept Artist: Manabu Kusonoki (art design van Panzer Dragoon I en II)
Lead Designer: Tomohiro Kondo (director voor Panzer Dragoon II)
Sound: Saori Kobayashi (componist Panzer Dragoon Orta)
Hou me vast! Dat is dus wel even zo’n beetje iedereen die bij heeft gedragen aan de geweldigheid van die serie, dus als fan kan ik niet wachten tot ik dit kan spelen. Het voordeel is namelijk: als er één genre werkt met Kinect dan is het dit wel, dus de kans dat de game niet fijn is om te besturen is klein. De game komt in Japan op 29 maart uit, wat betekent dat het hier vermoedelijk wat later gaat zijn (het zou me niks verbazen als Crimson Dragon onderdeel van Summer of Arcade 2012 gaat zijn) maar ik wacht er graag op.