Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Gisteren maakte Patrick al bekend dat Marco Derksen een Coq d’Honneur heeft gewonnen. Marco was echter niet enige, ook de andere winnaars verdienen op basis van hun prestatie zeker alle aandacht te krijgen. We zouden Bas en Marleen zeer veel tekort doen door hen niet apart te vermelden met hun meta-event PICNIC. Hieronder staat het volledige persbericht met daaronder een lijst van de winnaars sinds 2000. Allen nogmaals gefeliciteerd met jullie welverdiende “Coq”.
Op maandag 14 januari 2008 organiseerde het Centrum voor Merk en Communicatie (het CMC, bestaande uit het GVR, de VEA en de BVA) hét Nieuwjaarsevenement voor de marketingcommunicatie branche. Dit jaar vond de nieuwjaarsreceptie plaats in de sfeervolle Wintertuin van het NH Grand Hotel Krasnapolsky te Amsterdam.
Tijdens deze feestelijke avond reikte Hans Hillen (voorzitter CMC) de Coqs d’Honneur uit. Net als voorgaande jaren werden de prijzen uitgereikt aan personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor het marketingcommunicatievak. De bij het CMC aangesloten organisaties konden hun stem uitbrengen op de Jonge Haan 2007, een jong aanstormend talent binnen marketing- en communicatie (onder de 30 jaar!). Dit jaar werd tevens een Coq de Grand Honneur uitgereikt. Deze prijs wordt uitgereikt aan iemand die tijdens zijn of haar gehele carrière veel heeft betekend voor het vak.
De Coqs d’Honneur zijn gewonnen door: – Marcel Beerthuizen (sponsoring-goeroe) – Marco Derksen (freelance adviseur interactive marketing) – Bas Verhart en Marleen Stikker (initiatiefnemers PICNIC)
De Jonge Haan 2007 ging naar Jasmijn Andringa, oprichter en directeur Stichting NoBEL. De Coq de Grand Honneur werd uitgereikt aan Paul Meijer (Bureau Beyenmeyer) .
Lijst met prijswinaars 2000 – 2006
2006 Coq d’Honneur: Harry Dekker, Unilever Coq d’Honneur: Nelly Kalfs, Stichting KijkOnderzoek Cop d’Honneur: Stephan Fellinger, Trendwatcher Coq Grand d’Honneur: Walter van der Mee. Jonge Haan, Raymond Spanjar
2005 Coq de Grand Honneur: Michael van Os, oud hoofdredacteur Adformatie Coq d’Honneur: Jacques Kuyf, mede-oprichter, directeur They Coq d’Honneur: Alfred Levi, oprichter, directeur MM&MO Jonge Haan: Mattias Schut, directeur CCCP.TV
2004 Coq d’Honneur: J. G.T.M. Selbach Coq d’Honneur: D.C.P. Stutterheim Coq d’Honneur: A. Hirsi Ali Coq d’Honneur: A. J. Scheepbouwer Jonge Haan: T. Sanders
2003 Coq de Grand Honneur: Wim Goosen Coq d’Honneur: Ruper Parker Brady Coq d’Honneur: Martijn Sanders Coq d’Honneur: Roland de Haas Jonge Haan: Thecla Schaeffer
2002 Coq d’Honneur: Gerard Jongerius Coq d’Honneur: Gert Sluis Coq d’Honneur: Leo van Sister Coq d’Honneur: Koos Gaakeer Jonge Haan: Kim Dingler, mediamanager Heineken.
2001 Coq d’Honneur: Ineke van der Ouderaa, Positioneringsgroep Coq d’Honneur: Rene Repko, Hema Coq d’Honneur: Edith Smit, SWOCC Coq d’Honneur: Daniel Bouw, Joods Historisch Museum Jonge Haan: Marieke van den Berg, FHV/BBDO
2000 Coq Grand d’Honneur: Rob Benjamens Coq d’Honneur: Sikke Bakker, Sire Coq d’Honneur: Ko Touw, Sire Coq d’Honneur: Pietro Tramontin, Result & DDB Coq d’Honneur Henk Rottinghuis, Pon’s Holding Jonge Haan, Margot Bouwman, Boek merken
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017