Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Heineken presenteert de eerste geoblogging marketing-campagne ter wereld. Via www.heineken.nl (Age check) is live op satellietbeelden te volgen bij welke locaties de Heineken ‘Delivery Men’ hun vaten bier bezorgen. Bovendien kun je op de site in een game ook raden wat de bestemming van de bierbezorgers is. Omdat de Heineken Delivery Men een telefoon met ingebouwde GPS bij zich dragen tijdens hun bezorgronde,zijn ze door iedereen live te volgen.
Iedere dag gaan de bezorgmannen van Heineken op pad om er in het hele landvoor te zorgen dat geen café zonder bier, fris en andere dranken zit . Niet eerder waren ze echter live te volgen. Diederik Vos, brand manager bij Heineken: ‘Voor de Delivery Men campagne is een van de meest fascinerende technologische ontwikkelingen van dit moment in Heineken.nl geïntegreerd: geotracking, oftewel geoblogging.
Via een mobiele telefoon met GPS is je positie op een aantal meters nauwkeurig continu live via internet te volgen. De Delivery Men kunnen bovendien op elk gewenst moment foto’s nemendie meteen op Internet worden gepubliceerd, precies op de plek waar de foto is genomen.’
Qi heeft deze campagne ontwikkeld in samenwerking met de Nederlandse geoblogging startup Bliin.com. Oprichter Stef Kolman: ‘bliin is een gratis dienst waarbij je met je mobiele telefoon je live locatie en alles wat je daar meemaakt kunt delen. Bliin gebruikers kunnen elkaar waar dan ook ter wereld vinden en in real time volgen. Vanaf je mobiel kun je foto’s en trips uploaden die onmiddellijk zichtbaar zijn op de plek waar ze zijn genomen. Natuurlijk bepaal jij zelf wie van jouw vrienden, familie of collega’s jou kan zien. Iedereen kan meedoen.’
Bezoekers van de site worden actief bij de Delivery Men betrokken. Rogier Vijverberg van Qi: ‘we hebben een bijzonder concept rondom de technologie en het thema Serving the Planet ontwikkeld. Op Heineken.nl kun je aan de hand van hints raden naar welke locatie de Delivery Men op weg gaan. Daarvoor hebben we bijna 500 Heineken locaties op de kaart geplot. Bezoekers worden uitgedaagd zo snel mogelijk de volgende bestemming te raden.’ Wie dat lukt, maakt kans op een van de Nokia N95 toestellen, het toestel dat wordt gebruikt in de campagne.
Verder lezen over Nokia
Mobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Mobile28.11.2023
Het volgende retro Nokia mobieltje, de 2660 Flip
Voor wie effe niet online wil zijn, maar ook ideaal als eerste mobiel voor de kidsMobile20.10.2023
Het oude Nokia schrapt 14.000 banen
De Finnen moeten meer dan een miljard euro gaan bezuinigenGaming19.09.2023
Vijf klassieke spelletjes van vroeger die nog steeds leuk zijn
Mobile01.06.2023
Nokia blaast de 2660 clamshell uit 2007 nieuw leven in
Mobile04.04.2023
Het mobieltje ziet Abraham
Mobile16.03.2023
Komt er weer een high-end Nokia smartphone?
Technology27.02.2023
Nokia hoopt dit jaar 4G op de maan te krijgen
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020