Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Thema: dynamiek van digitalisering, globalisering en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Wederom werden de sprekers op het marketing event Fusion geïntroduceerd door dagvoorzitter Jeroen Smit (o.a. bekend van BNR). Dat hij dit al voor de 4e keer deed, bleek wel uit zijn geroutineerde optreden waarbij gelukkig ook de kritische noot niet ontbrak.
Hieronder een korte samenvatting van een aantal presentaties.
Wake up call De wake up call van de heren Goos Eilander (Trendbox) en Michiel Frackers (Small Media Group). Presentatie over de verandering op het gebied van marketing en communicatie..
Eilander kwam met een onderzoek over het verband tussen schuldgevoel en gedrag voor een beter milieu.
Frackers sprak o.a. over local search en de opkomende trend van social networking met als voorbeeld het verhaal van Esmee Denters die door het plaatsen van haar eigen filmpje op you tube uiteindelijk op de beruchte bank bij Oprah terecht kwam .
Marketing moet zichzelf opnieuw uitvinden Tex Gunning (thans nieuwe bestuursvoorzitter bij Vedior voorheen werkzaam bij Unilever en vanaf begin 2000 was hij verantwoordelijk voor Unilever Zuid-Oost Azie).Hij sprak over minder merkloyaliteit door gebruik van dezelfde marketingtools, dezelfde adviseurs en dezelfde trukendoos hierdoor ontstaat een te groot aanbod van hetzelfde.
Marketeers moeten zich meer bezig houden met maatschappelijke vraagstukken zoals de gap between the rich and the poor, milieu problematiek, global warming en armoede. In zijn presentatie gaf hij meerder voorbeelden van deze problematiek.
De consument is zich meer bewust van deze globale problemen en stelt mede daardoor hogere eisen aan een merk. Als men inziet dat een merk zich onrechtmatig gedraagt, kan men op termijn overgaan tot een boycot van een merk. Bijvoorbeeld sportschoen die wordt gemaakt in China onder erbarmelijke omstandigheden. Het gaat de consument op den duur meer om het bedrijf achter het merk en waar deze voor staat, dan het merk zelf.
De boodschap die hij wil over brengen is be more do less, en de noodzaak in marketing van zingeving, betrokkenheid en leiderschap.
Al met al een zeer interessante presentatie.
Verder lezen over Dutchcowboys
Online22.02.2022
Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?
Vacatures11.10.2018
Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures
advertorialNieuws24.07.2018
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank
Online31.12.2017
De DC Yearly van 2017
Online31.12.2016
De DC Yearly van 2016
De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!Vacatures29.05.2016
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!
Online25.05.2016
DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys
Vacatures29.01.2016
DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures
Verder lezen over Esmee Denters
Video19.03.2010
Youtube lanceert ‘Musicians Wanted’ kanaal
Social Media26.11.2009
Michiel Veenstra meest invloedrijke BN’er op Twitter
Video14.05.2009
Esmee Denters brengt single uit
Social Media17.03.2009
Esmée Denters niet meer op Youtube
Video18.11.2008
De Esmee Denters van Hyves
Video07.07.2008
Darryl scoort hit met Eeyeeyo
Video07.07.2008
Darryl in de voetsporen van Esmee
Media30.03.2008
Geformeerde band via YouTube: toeval of slimme marketing?
Verder lezen over Itv
Media27.08.2013
Breast Cancer TV genomineerd voor VN-prijs
Technology16.07.2013
Apple wil reclamevrije TV aanbieden
Entertainment12.07.2013
5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen van WappZapp
Entertainment21.06.2013
5 kijktips om dit weekend de TV te ontlopen
Entertainment31.05.2013
5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp
Entertainment26.05.2013
5 tips om dit weekend het reguliere TV-aanbod te ontwijken van WappZapp
Entertainment04.05.2013
5 tips om dit weekend de TV programmering te ontlopen van WappZapp
Entertainment19.04.2013