Marketing06.11.2007

Gratis presentatie Landing Page Handbook: de succesfactoren van landingspagina’s


-169.jpg
-169.jpg

Marketingsherpa is het Amerikaanse initiatief dat wereldwijd online marketeers blij maakt met gratis onderzoeken. Ook nu heeft Sherpa hun marketing-community aangesproken voor een onderzoek naar het succes van landingpages.

Het kwalitatief onderzoek is op basis van ervaringen van ruim 4000 marketingprofessionals uit de genoemde community.

Helaas is niet het gehele handboek gratis, maar geeft Marketingsherpa wel wat feiten weg die je landingspage-conversie kan beïnvloeden:

– bij campagnes worden landingpages te vaak(ruim 60% van de gevallen) vergeten door tijdgebrek of wordt er geen speciale en passende landingspagina aangemaakt;

– landingspagina’s worden het meeste gebruikt bij e-mailcampagnes(1), betaalde advertenties(2) en overige bannercampagnes(3);

– uit een voorbeeldcase blijkt dat ruim 70% van de landers vanuit een zoekmachine níet op de index-pagina van de site terechtkomt maar op een pagina hierachter;

– wat conversieverhogend werkt is het doorvoeren van KPI’s/ conversieplekken op pagina’s die (onverwachts) als landingspagina’s fungeren. Dus op pagina’s met nieuwsberichten, bloginfo, tips, aanbiedingen of andere content die het goed doen zoekmachines een aanvraag brochure, besteloptie, aanmelding e-mailnieuwsbrief en meer meetbaar resultaat aanwezig laten zijn.

Happy landing.

Download hier de presentatie Landing Page Handbook

Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.

...

Verder lezen over Website

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Online poker is groot, maar voor zowel pro’s als recreatieve spelers wordt het een stuk minder leuk en interessant met AI erbij.

Online23.09.2024

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

In het digitale tijdperk kan het bouwen van een effectieve website een uitdaging zijn. Dit artikel belicht veelgemaakte fouten tijdens het ontwikkelen van websites en biedt oplossingen om ze te vermijden.

Online29.04.2024

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen