27.06.2007
Marketing

Win 1% aandeel in een bedrijf door verzinnen van tagline

By: Jeroen de Hooge

BlogMarketing
1182889281fellowforce.jpg
1182889281fellowforce.jpg

In de sfeer van co-creation kun je 1% aandeel in een bedrijf winnen door de uitdaging aan te gaan: ‘Verzin de beste tagline’. Niet voor TomTom, Philips of Google, maar voor start-up FellowForce. Geheel in lijn van de propositie van het bedrijf, want het stelt bedrijven in staat om challenges te posten die door experts (fellows) aangegaan kunnen worden. De creatieve business community wordt beloond met 250-5000 euro wanneer ze met de beste ideeen voor een challenge komen.

Wie weet verdien je serieus geld door de beste ideeen, die je weinig tijd kosten. Zo ver is het nog niet. Ik heb zelf een challenge voor XEED gepost en – ok – het was niet de meest inspirerende: Verzin een creatieve, alternatieve en unieke manier om developers aan te trekken. Het antwoord dat als eerste binnenkwam was ‘Zet een filmpje op YouTube’. Maar wat wil je, FellowForce is net twee weken geleden gelanceerd.

Het platform moet dus massa krijgen. Bedrijven zullen een grote waarschijnlijkheid willen in de verwachting dat er iets goeds uitkomt, want anders posten ze wel op LinkedIn Answers of soortgelijke platformen. Maar als de community groot genoeg is en echt even voor een challenge gaat zitten, dan zou ik inderdaad zeggen: ‘Waarom 1 consultant vragen als je ook de hele wereld kan inzetten’.

Dus, verzin een tagline en treed toe tot de aandeelhouders van. ‘I’m bigger and better and greater and smarter’. Wie biedt meer?

Deze aankondiging doet FellowForce exclusief aan Dutchcowboys, 1 dag voor het persbericht.

Share this post