Marketing07.06.2007

Pokeren onder de jeugd mateloos populair


1181211505poker.jpg
1181211505poker.jpg

Bijna de helft van de tieners speelt wel eens een potje poker en een derde hiervan speelt om geld. De jongeren spelen het meest ‘in real life’ met vrienden, maar ook op internet wordt steeds vaker een potje poker gespeeld, in 10% van de gevallen met echt geld als inzet. Dit blijkt uit een online enquête onder ruim 1300 bezoekers in de leeftijd van 12 t/m 17 jaar op jongerenwebsite Kaboem.nl.

Pokeren doet men verreweg het meest met vrienden. Jan Willem den Ouden, hoofdredacteur van Kaboem vertelt: “Pokeren is een echte rage. Het feit dat jongeren eerder met vrienden dan online spelen geeft aan dat jongeren het toch meer als een gezelschapsspel zien, dan als een manier om geld te verdienen.

Bijna eenderde van de ondervraagde jongeren (31%) geeft aan ook op internet te pokeren. Dat doen ze op websites als Partypoker.com (33%), Pokerstars.com (19%) en Spelletjes.nl (19%) . De twee meest genoemde pokersites uit het onderzoek bieden de mogelijkheid om geld in te zetten. Dit doet volgens het onderzoek van Kaboem.nl ongeveer tien procent van de online spelers. Jongeren zijn online minder snel geneigd geld in te zetten dan ‘in real life’. In een potje poker ‘aan tafel’ wordt namelijk door iets meer dan een derde van de jongeren om geld gespeeld.

Online gaat het in iets meer dan de helft van de gevallen (58%) om bedragen van meer dan 10 euro. Buiten internet om gaat het in de meeste gevallen om bedragen van 5 tot 10 euro.

Den Ouden voegt toe: “Het viel me op in het onderzoek dat de jongeren die op internet poker spelen dit vooral doen op casinowebsites. Ik denk dat dat komt doordat er veel televisieprogramma’s over pokeren worden gesponsord door deze pokerwebsites.”

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Televisie

Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25

Wie is de Mol? seizoen 25 gaat bijna van start en de kandidaten zijn vandaag bekend gemaakt. Wie doen er mee, en vooral: wie is de Mol?

Entertainment14.11.2024

Dit zijn alle kandidaten van Wie is de Mol? seizoen 25

ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?

Wie overleeft het langst in de wildernis? In deze nieuwe Videoland Original, genaamd 'ALONE' wordt de lat voor survival-programma’s hoger gelegd dan ooit tevoren! In de ongerepte natuur van Noorwegen worden negen deelnemers gedropt om een ultieme survivaluitdaging aan te gaan met niet meer dan een basis survivaluitrusting. Allemaal los van elkaar en ver weg van de bewoonde wereld moeten zij zien te overleven. Alleen, zonder productieteam of cameraploeg, filmen ze hun eigen strijd tegen de elementen. Worden de honger of eenzaamheid hun vriend of vijand?

Entertainment11.11.2024

ALONE: Next level survival-tv en zwaarste reality avontuur ooit?

Binnenkort op Videoland
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

Amazon wil nu een zelfde soort programma gaan maken als Shark Tank en dat zien wij helemaal zitten. Dit is waarom.

Startups30.09.2024

Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Het is over en uit met Chromecast. Google ondersteunt ze nog wel, maar er worden geen nieuwe Chromecasts meer gemaakt. Dit is opvolger Google TV Streamer.

Gadgets23.09.2024

5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Ziggo voegt zelf voorafgaand aan het programma een batterij aan reclames toe en je kunt er niets tegen doen.

Video29.08.2024

Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

Google neemt afscheid van zijn Chromecast en introduceert zijn nieuwe thuisstream-apparaat: Google TV Streamer.

Gadgets06.08.2024

Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

De meest recente Chromecast dateert uit 2022 en is de Chromecast with Google TV. De nieuwe lijkt daar echter totaal niet op.

Gadgets23.07.2024

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude