De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Met 8.300 bezoekers en meer dan 230 exploitanten is de Ad:Tech uitgegroeid tot de grootste interactieve marketingconferentie van de wereld. De keuze aan sessies, sprekers en stands is overweldigend. Maar levert de conferentie ook nieuwe inzichten op? Een sfeerimpressie van bezoeker Klaas Weima uit New York.
Het is dringen en zweten in de nauwe gangen van het Hilton in Upper Manhattan. Een zichtbaar bewijs dat internet voor de marketeer weer bovenaan de agenda staat. Opvallend is het toenemende internationale karakter van de beurs. Naast Amerikanen en Canadezen zijn ook veel Chinezen, Duitsers en zelfs een handjevol Nederlanders afgereisd naar New York voor een kennis-update.
Mede dankzij de grote variëteit was de kwaliteit van presentaties op de openingsdag niet meer wat we gewend zijn van Ad:Tech. Tijdens de rommelige keynotes en oppervlakkige panel discussies was diepgang ver te zoeken. Het enige interactief werk wat Sean Dee – Chief Marketing Officer van Hard Rock – de toeschouwers kon presenteren was een Flash banner ter promotie van het nieuwe Café op Times Square. Het niveau van Saatchi & Saatchi’s CEO’s – Kevin Roberts – kwam helaas ook niet veel verder dan het showen van flitsende reclamefilmpjes met de volumeknop op tien. Waar is het echte baanbrekende interactieve werk? Tijdens de keynotes van de eerste dag bleef deze vraag onbeantwoord.
Spannender werd het tijdens de tweede dag, met meer aandacht voor trends en ontwikkelingen. Ad:Tech koos dit jaar bewust voor het thema Age of Engagement. Met de komst van instrumenten zoals blogs en podcasts laten consumenten steeds vaker hun stem te laten horen. Daarboven op komt rss, waarmee informatie nog sneller en toegankelijker is geworden. Niet alleen positieve maar vooral ook negatieve ervaringen met bedrijven worden gretig gepost. lees verder op Emerce
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over RSS
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Media29.03.2013
Netvibes als vervanger iGoogle en Google Reader
Online17.03.2013
Feedly profiteert van het verdwijnen van Google Reader
Technology16.03.2013
Ook Google’s RSS Subscription Browser extensie verdwijnt
Technology14.03.2013
Alternatieven voor Google Reader
Technology14.03.2013
Google stopt met Google Reader
Media16.01.2013
De website van Aaron Swartz leeft nog
Online27.03.2010
Twitterfeed of toch Dlvr.it ?
Verder lezen over Weblog
Online24.10.2024
Je kunt geld verdienen met je WordPress-blog met betaalmuur
Online30.09.2024
WordPress heeft problemen: dit is wat je ervan merkt
Online19.09.2023
WordPress maakt een grote sprong: linkt nu met Mastodon
But first, fediverse.Social Media02.05.2023
WordPress-gebruiker? Je kunt je posts niet meer tweeten
Search13.03.2023
Zo maak je een succesvolle SEO-proof contentstrategie in 2023
Online01.06.2021
Wix lanceert tool om het web voor iedereen toegankelijk te maken
Search24.09.2020
Core Web Vitals update: dit moet je weten!
DC Business31.07.2020