Lifestyle08.05.2018

Mijlpaal: Philips verkocht al 1 miljard elektrische verzorgingsproducten voor mannen


Philips, wereldwijd een marktleider op het gebied van gezondheidstechnologie, heeft vandaag laten weten een nieuwe mijlpaal bereikt te hebben. Namelijk die van één miljard verkochte elektrische verzorgingsproducten voor mannen. Deze productgroep vertegenwoordigt een breed assortiment van Philips met onder meer scheerapparaten, baardtrimmers, tondeuses en natuurlijk ook de OneBlade

Technisch talent

In Drachten vindt al sinds de jaren ‘50 van de vorige eeuw een deel van de wereldwijde productie van scheerapparaten plaats. Hier werken 2.000 mensen uit 35 verschillende landen, waaronder 600 technici die zich exclusief met ontwikkeling bezighouden.

Dit ontwerp- en ontwikkelteam bevindt zich in het hart van een waar ecosysteem van technisch talent dat ondersteuning biedt aan een uiterst concurrerend, 24 uur per dag draaiend, in hoge mate geautomatiseerd productieproces, gericht op de onbeantwoorde verzorgingsbehoeften van Philips-klanten.

De vestiging in Drachten – die ook andere innovaties ontwikkelt, zoals Senseo-koffiezetapparaten, Ladyshaves en stofzuigers – en de leveranciers waar de vestiging mee werkt, maken deel uit van Philips’ mondiale innovatie- en productiecapaciteit die verspreid is over meerdere regio’s.

Persoonlijke verzorging

Dankzij tientallen jaren ervaring is Philips toonaangevend op het gebied van persoonlijke verzorging en biedt het innovatieve producten die elk individu ondersteunen met oplossingen die specifiek op zijn behoeften zijn toegesneden.

Ons succes op het gebied van verzorgingsproducten voor mannen begon in 1930, toen Alexandre Horowitz, een jonge Philips-technicus, geïnspireerd raakte door de Philips-technologie voor fietsdynamo’s. Op basis hiervan bedacht hij een rotatiesysteem met drie mesjes die ronddraaiden onder een cirkelvormige scheerkop met sleufjes,” aldus Jack van Strien, hoofd van het Philips-onderdeel Personal Care.

Zinvolle innovaties

Als internationale onderneming op het gebied van gezondheidstechnologie die zich richt op zinvolle innovaties besteedt Philips jaarlijks circa 1,7 miljard euro aan onderzoek en ontwikkeling, waarvan circa 700 miljoen euro in Nederland.

Philips was in 2017 een van de meest actieve aanvragers bij het Europees Octrooibureau, dankzij de output van verschillende innovatiecentra. Ons volledige portfolio van intellectuele-eigendomsrechten omvat op dit moment 62.000 patentrechten, 37.600 handelsmerken, 47.800 modelrechten en 3.000 domeinnamen.

...

Verder lezen over Philips

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Signify maakt vandaag bekend een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI sync box te lanceren. De Philips Hue Play HDMI sync box 8k is ontworpen om je Philips Hue lampen te synchroniseren met de nieuwste HDMI 2.1-videostandaard die wordt gebruikt door populaire spelconsoles zoals de PS5 en Xbox One, met resoluties tot 8K en verversingssnelheden tot 120Hz.

Gadgets05.09.2024

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Philips Hue-lampen kampen op dit moment alleen met een probleem, waardoor ze zichzelf nogal op de voorgrond zetten. Ze branden op 100 procent.

Gadgets10.07.2024

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

Philips heeft zijn nieuwe Hue-lamp aangekondigd. Het is een interessant apparaat dat doet denken aan een wake-uplight, maar komt wel met een flink prijskaartje.

Gadgets19.06.2024

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Philips TV zal na 73 jaar tv-kijken in Nederland (waar zij de grondlegger van zijn) voor jou niet een onbekende zijn. In 1985 waren zij daarnaast de eerste die met de platte tv kwamen zoals we die tegenwoordig kennen en dit jaar vieren ze het 20-jarige bestaan van Ambilight TV.

Technology29.05.2024

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

Het is een televisie voor iedereen die op zoek is naar een indrukwekkende kijkervaring. Zoals je gewend bent van Philips is ook dit weer een meesterwerk in beeldtechnologie.

Technology10.05.2024

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand