Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlandse merk.
Muchachomalo
Je zou niet zeggen dat Muchachomalo een Nederlandstalig merk is, want de naam is Spaans, maar toch is het zo. Shirley Schoonebeek was lingeriehandelaar en had twee luxe lingerie winkels. Ze besloot om jaren later een ondergoedwinkel voor mannen en vrouwen te openen op Schiphol. Het doel? Zorgen dat het ook voor mannen wat laagdrempeliger is om zo’n winkel binnen te stappen. In haar zoektocht naar een leuk merk voor boxershorts, kon ze niet helemaal vinden wat ze wilde. Ze wilde een merk dat eruit sprong: het moest anders zijn dan de rest en het moest iets zijn om over na te denken.
Maar ja, als je iets niet kan vinden en je vindt het wel een goed idee, dan is er nog één optie: het zelf uitvinden. Dat heeft Shirley gedaan: een opvallend merk boxershorts met kleurrijke prints, een brede band en groot het merk erop: Muchachomalo boxers dus. Het merk was in eerste instantie alleen op mannen gericht, vandaar de naam die in het Spaans ‘stoute jongen’ betekent. Later kwamen er ook lijnen bij voor vrouwen (Chicamala) en kinderen (Chicamala voor meisjes, Muchachomalo voor jongens).
Sinds 2007
Door artiesten in te huren om mooie prints te maken, wist Shirley een merk neer te zetten dat mannen en vrouwen aanspreekt. Er zijn sinds 2007 al meer dan 20 miljoen Muchachomalo-boxers verkocht en inmiddels is het merk ook internationaal bekend. Het heeft sales teams in 1200 landen en is op meer dan 1.000 plekken over de hele wereld te koop. Het is rebels, het is ‘draagbare kunst’ en het moet comfortabel zijn. Iets dat goed is gelukt, want het komt vaak voor dat je die letters MUCHACHOMALO boven een broek uit ziet piepen.
Eén van de lijnen van het merk is de EDM-lijn, wat een ode is aan de muziek die menig Nederlander groot heeft gemaakt: electronic dance music. Denk aan Tiësto, maar ook Martin Garrix. Die boxershorts hebben vrolijke prints die we kennen van het merk, maar dan met een soort vuurwerk erop. De ene print zal je heel erg aan staan, de ander niet: sommigen vinden het te druk, maar er zijn ook Muchachomalo-prints die juist vrij rustig zijn gehouden, zodat je ook stijlvoller voor de dag kunt komen voor bijvoorbeeld werk.
Er zijn ook lijnen zwemgoed van dit merk, al is de designlanguage daar een beetje anders. Geen opvallende banden met met die bekende merkterm erop en geen drukke prints. Muchachomalo’s zwemgoed is juist in één effen kleur. En er zijn Water React-shorts bij, die een andere kleur worden. Heel tof. Zo blijft het merk innoveren en niet voor niets. Het merk is inmiddels steeds verder gegroeid en heeft lijnen om allerlei soorten mannen en vrouwen aan te spreken.
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinMarketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen
Lifestyle03.02.2023