Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Als het 1 april was geweest zou je denken dat Nike een originele marketingstunt had bedacht als je een ‘skateboarding sneaker’ geïnspireerd op een populair ontbijt ‘chicken and waffle’ op de markt brengt. Maar niets is minder waar want een dag later introduceert Nike wel degelijk de Nike SB Dunk high premium ‘Waffle’.
Een speciaal paar eigenlijk best fraaie ‘kicks’ van geweven materiaal met een wafelpatroon op het bovenwerk en een illustratie van kip en wafels op de binnenzolen. En dat allemaal als knipoog naar een soort van extreem caloriebommetje wat in het land waar iedereen sport (in commercials) als ontbijt wordt genuttigd.
De metafoor van de schoenen is nu al uniek en zal zeker een soort van ‘wannahave’ worden. De ‘skateboarding sneakers’ dat is tenminste hoe NIke ze heeft gepositioneerd zijn inmiddels online te bestellen via de shop.
Verder lezen over Nike
Technology05.07.2024
Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Gadgets06.02.2024
Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden
Metaverse16.11.2022
Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Metaverse09.02.2022
Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?
Metaverse20.01.2022
Wat er nu al gebeurt in het Metaverse
Nike, Disney, Walmart: wie volgt?Gadgets17.01.2022