De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Voor het tweede jaar op rij presenteert het luxe lifestyle merk BALR. een fantastische samenwerking met (RED). Het merk heeft een unieke capsule collectie ontworpen die te koop is via ondermeer de webshop, in-stores en via amazon.com/RED. Iedere aankoop van deze Red capsule collectie brengt de wereld weer een stap dichterbij een generatie zonder aids.
BALR. (RED) Capsule collectie
De collectie bestaat uit kleding, sneakers en verschillende travel-items. De (BALR.)RED Club Hoodie en T-Shirt worden gekenmerkt door het rode club logo en iconische fit. Naast een hoodie en T-shirt kun je kiezen uit twee paar sneakers: een rode en witte uitvoering van de populaire EE Premium Sock Sneakers V2. De (BALR.)RED Capsule Collection wordt gecompleteerd door een rode U-Series Backpack, Duffle Bag en Waist Pack. Alle items in de collectie zijn direct herkenbaar door de unieke (RED)-kleur en het BALR. logo. De collectie is vanaf vandaag verkrijgbaar via BALR.com, de Flagship Stores in Amsterdam en Utrecht, RED.org en amazon.com/RED. Prijzen variëren tussen de €50 en €175.
(RED)
(RED) werd in 2006 opgericht door Bono en Bobby Shriver om bedrijven en mensen te betrekken bij de strijd tegen aids. Bedrijven die een samenwerkingsverband aangaan en hun producten voorzien van het (PRODUCT) merk, doneren een aanzienlijk percentage van de omzet of een deel van de winst van dat product aan het Global Fund. (RED) werkt samen met de meest iconische merken ter wereld, waaronder: Amazon, Apple, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Belvedere, Claro, The Coca-Cola Company, Durex, MCM, Salesforce, SAP, Starbucks and Telcel.
(RED) Special Edition partners zijn onder andere: aden+anais, Alessi, ALEX AND ANI, Andaz, Baxter of California, Bombas, Calm, Fatboy USA, Girl Skateboards, Montblanc, Mophie, S’well, Wanderlust and Vespa.
$500 miljoen
Tot op heden heeft (RED) meer dan $500 miljoen opgehaald voor het Global Fund voor de strijd tegen aids, tuberculose en malaria, om de hiv/aids programma’s in Ghana, Kenia, Lesotho, Rwanda, Zuid-Afrika, Swaziland, Tanzania en Zambia te ondersteunen. Het bedrag gaat voor 100 procent direct richting de projecten. Global Fund programma’s die (RED) ondersteunen helpen meer dan 110 miljoen mensen te beschermen, behandelen en adviseren, maar testen tevens op hiv en bieden speciale zorg aan.
Tweede Flagshipstore in Nederland
Daarnaast heeft BALR. deze week de tweede Flagshipstore in Nederland geopend, en wel in de nieuwe Zuidpassage in Hoog Catharijne, Utrecht. Een winkel van maar liefst 147 vierkante meter. En daar blijft het niet bij. Het merk timmert hard aan de weg.
“We zijn een jaar geleden met wholesale gestart. Aspact was de eerste winkel waarmee we samenwerkten, maar daar zijn we alweer mee gestopt. Het gaat erom dat het klikt en dat we er een toekomst in zien. Een bedrijf moet ons op juiste waarde schatten. We hebben nu in de Bijenkorf een belangrijke Nederlandse partner gevonden. Daar starten we volgend jaar mee. Als we nog andere retailers in Nederland aansluiten, zal dat zeer selectief gaan,” aldus Juul Manders, CEO van BALR., in het onlangs verschenen RetailTrends Magazine.
Hij vervolgt: “We hebben al langer een winkel in de Kalverstraat en sinds kort een outlet in Batavia Stad. Daar is net een grote winkel in Utrecht en een pop-up Designer Outlet Roermond bijgekomen. Verder zijn we bezig met Berlijn en kijken we ook naar andere steden in Duitsland. 2019 wordt een belangrijk jaar voor over de landsgrenzen.”
Verder lezen over Merken
Events03.10.2024
Decathlon kijkt terug op succesvolle editie Premier Padel Rotterdam
Online22.07.2024
Wie sprint naar de finish? De strijd tussen ‘TOUR DE FRANCE’ en ‘TOUR DE X’
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Marketing14.03.2024
Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinLifestyle16.10.2023
Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo
Marketing28.04.2023
Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook
Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goedOnline01.04.2023
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024