De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
TMG (Telegraaf Media Groep) heeft overeenstemming bereikt over de overname van 100% van de aandelen van het populaire sociaal netwerk Hyves. Voor beide bedrijven betekent deze bundeling van krachten de mogelijkheid om hun bedrijfsstrategieën beter uit te kunnen voeren. De overname van Hyves geeft de digitale ambities van TMG een belangrijke impuls. Het totale online netwerk bereikt straks 62% van alle Nederlanders. Hyves zal Nederland nog beter kunnen verbinden door samenwerkingsvormen met TMG‐platformen. Verder blijft Hyves gewoon Hyves.
Twee succesvolle puur Nederlandse mediabedrijven bundelen de krachten: TMG met een historie van meer dan honderd jaar en groot geworden in gedrukte media, en Hyves dat in slechts zes jaar tijd een leidende positie op internet wist te veroveren. Het zijn de twee bedrijven die in hun markten veruit het grootste bereik onder Nederlandse consumenten weten te realiseren. Met deze strategische overname versterkt TMG haar positie als grootste multimedia uitgever van Nederland met print, online en radio merken en heeft Hyves de mogelijkheid om haar missie “Hyves verbindt Nederland” versneld uit te voeren.
De mogelijkheden van Hyves om Nederland te verbinden kan door de samenwerking met de verschillende platformen van TMG fors worden uitgebreid. “Het afgelopen jaar zijn sociale media gemeengoed geworden en zullen de komende jaren steeds meer onderdeel worden van ons dagelijks leven. Onze missie “Hyves verbindt Nederland” waarmee we voortbouwen op onze verankering in de Nederlandse samenleving, sluit naadloos aan bij de activiteiten van TMG. We verwachten door deze sterke combinatie de komende jaren nog onverminderd te kunnen doorgroeien in zowel gebruikersactiviteit als in omzet”, aldus Marc de Vries, CEO van Hyves.
TMG voegt het meest geliefde internetmerk van Nederland₂ toe aan haar online portfolio, dat marktleidende websites zoals onder meer Telegraaf.nl, Geenstijl.nl, Relatieplanet.nl, Webregio.nl en Habbo Hotel bevat. Met de komst van het grootste en meest succesvolle sociale netwerk neemt TMG eenbelangrijke stap naar marktleiderschap op de Nederlandse internetmarkt. Samen zullen Hyves en TMG met een gecombineerd netto online bereik (dus gecorrigeerd voor overlap) per maand van ruim 8,5 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder de sprong maken naar de toppositie₃. Het totale TMG netwerk bereikt dan 62% van alle Nederlanders. De combinatie met de print‐ en radio‐activiteiten van TMG levert in Nederland het grootste bereik onder consumenten op.
TMG is in toenemende mate actief in nieuwe, veelal digitale mediavormen via (mobiel) internet en in combinatie van mediumtypen. Het bedrijf wil een groter aandeel van het bedrijfsresultaat realiseren met online activiteiten. “De overname van Hyves zal deze strategie een belangrijke impuls geven”, aldus Patrick Morley, COO van TMG. Morley: “Consumenten kunnen relevante proposities verwachten waarbij de verschillende platformen die TMG kan bieden, met elkaar worden gecombineerd. In de afgelopen jaren is al op verschillende fronten samenwerking geweest tussen Hyves en titels van TMG zoals de Hyves en Telesport poule die met 250.000 deelnemers de grootste WK poule ooit was.”
Uit de ervaringen bij Bol.com en Marktplaats – die Amazon en Ebay in Nederland op grote afstand houden ‐ blijkt dat Nederlanders hechten aan een “eigen” website met een lokale insteek en content.
Het specifieke karakter en de eigen identiteit van Hyves, die door miljoenen Nederlandse leden en adverteerders gewaardeerd worden, zullen ook binnen TMG behouden blijven. Gezamenlijke proposities zoals de poules rond Olympische Spelen, WK en Tour de France zullen uitsluitend worden ingezet of uitgebreid wanneer de concepten ook daadwerkelijk relevant zijn voor deelnemers. Het management van Hyves blijft aan om vol ambitie te werken aan de verdere groei van Hyves. De Hyver kan blijven rekenen op het persoonlijk contact van de Hyves Angels (community managers) en andere diensten die zij gewend zijn.Hyves en TMG zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en kijken uit naar de nieuwe mogelijkheden die deze band biedt.
Bovenstaand tekst is het volledige persbericht zoals dat deze ochtend is uitgegeven : Namens ons allen feliciteren we Telegraaf en Hyves met deze prachtige bundeling van krachten.
Verder lezen over Hyves
Social Media23.10.2023
Tijdmachine: Hyves was Neerlands trots op social mediagebied
Social Media06.02.2023
5 social media-apps die het nooit hebben gehaald – en waarom
Social Media22.02.2022
Nostalgie: Kun je je oude CU2-profiel nog teruglezen?
En Partyflock en Hyves?Social Media01.05.2018
Hyves is terug en heet nu Hyven.nl
Social Media24.09.2016
9 redenen waarom we Hyves missen
Video29.11.2013
Ode aan de “dansende banaan” – emoticon van Hyves
Social Media29.11.2013
Alleen vandaag kan je nog jouw Hyves content downloaden
Media03.11.2013