Hij was er al voor Android, maar Google heeft nu een officiële Analytics App voor iOS [iTunes] gelanceerd. De app is gewoon wereldwijd beschikbaar en is geoptimaliseerd voor de iPhone en iPod touch. Met de app krijg je toegang tot al jouw gebruikelijke data, alleen is het nu verpakt in een mobile-friendly format voor iOS apparaten.
Met Google Analytics kan je als beheerder van een (of meerdere) websites een duidelijk beeld krijgen van bijvoorbeeld de bezoekersstromen, de verkeersbronnen of het aantal paginaweergaves. Nadat je in de App de betreffende website hebt geselecteerd zie je onder elkaar eerst realtime het aantal actieve bezoekers op dat moment, vervolgens het aantal bezoeken met daaronder waar (land) deze vandaan komen, het aantal bezoeken met daarbij de verkeersbronnen en het aantal paginaweergaven met daarbij een overzicht op welk tijdstip dit het hoogste is.
Screenshots van de App:
Gisteren lanceerde Google ook al een AdWords App, deze heeft alle eigenschappen en functies van de web versie waarmee adverteerdes makkelijk hun campagnes kunnen bewerken en verschillende targeting opties kunnen inschakelen vanaf een mobiel device.
[Afbeelding © Fotolia]