Niantic, de ontwikkelaar achter het razend populaire Pokémon Go, heeft laten weten dat ze retailers en andere bedrijven de mogelijkheid willen gaan bieden om locaties op de virtuele map te sponsoren.
Volgens John Hanke, CEO van Niantic, zorgen deze gesponsorde locaties voor een nieuwe bron van inkomsten, in aanvulling op de in-app aankopen van power-ups en virtuele items.
Pokémon Go werd vorige week gelanceerd en het is was regelrechte hit in de Amerikaanse en Australische App Stores, zelfs in Nederland is het al populair terwijl het hier nog niet eens officieel is gelanceerd. De aandelen van Nintendo zijn flink toegenomen, en inmiddels zijn er steeds meer bedrijven die mee proberen te liften op het succes.
Spelers van Pokémon Go hebben nu de mogelijkheid om in de virtuele wereld “pokestops” en “gyms” te bezoeken. Deze zijn toegewezen aan echte (real-life) locaties. Door retailers, restaurants en bars, en andere bedrijven de mogelijkheid te bieden om betaald een locatie in de virtuele wereld van de Pokémon Go te krijgen kunnen ze spelers aanmoedigen om die betreffende locatie juist te gaan bezoeken. Volgens Atul Goyal, een analist bij Jefferies, biedt dit een enorme kans op het genereren van extra inkomsten.
Gisteren werd bekend dat de game inmiddels ook in Duitsland is uitgebracht. Het is dus nog een kwestie van tijd voordat ook de officiële versie in Nederland beschikbaar zal zijn.