Autofabrikant Kia stap in de wereld van het gamen en is nu hoofdsponsor van het Europese League of Legends-kampioenschap (LEC).
Kia wil met het sponsoren van het LEC een nieuwe, jongere generatie autokopers aan zich binden. Als hoofdsponsor van het kampioenschap heeft Kia in samenwerking met een aantal bekende ‘casters’ (online gaming commentatoren) een film gemaakt.
In deze film, ‘Ready to Play’, verzamelt Trevor ‘Quickshot’ Henry in een Kia Stinger een team van casters. Dat zijn Romain Bigeard, Indiana ‘Froskurinn’ Black, Daniel ‘Drakos’ Drakos, Aaron ‘Medic’ Chamberlain en Andrew ‘Vedius’ Day en samen gaan ze op weg naar het LEC.
Kia maakt in 2019 nieuwe, digitale marketingcontent om de aandacht van fans te trekken met prominente gamers, casters en auto’s van Kia. Ook verzorgt Kia promotionele stands tijdens evenementen van LEC en creëert het samen met e-sports-team ‘Fnatic’ originele content, terwijl de teamleden in de nieuwste modellen van Kia rijden. ‘Fnatic’ heeft al 7 keer het League of Legends-kampioenschap gewonnen.
League of Legends (LoL) kwam in 2009 op de markt en is een van ’s werelds populairste online games. Spelers werken samen om een zo groot mogelijk territorium in het spel te veroveren. De beste gamers van Europa komen in 10 teams tegen elkaar uit in het LEC. Net als bij traditionele sporten worden de wedstrijden via ondermeer Twitch door miljoenen fans bekeken.