Met het succes van Dishonored is een vervolg logisch. De uitdaging is dan natuurlijk hoe de game genoeg te vernieuwen, maar tegelijkertijd herkenbaar te houden. Met Dishonored 2 lijkt Bethesda hier alleraardigst in geslaagd.
Om het tempo erin te houden zijn alle beelden van Dishonored, zowel publieke trailers als deze demo, niet al te stealthy geweest. Maar wees gerust, want ook Dishonored 2 kun je, als je dat wilt, geheel als pacifist uitspelen. Nooit zullen er onnodig doden hoeven te vallen, maar als je daar geen bezwaar tegen hebt dan geeft de game je ook alle ruimte.
Naast Corvo, het hoofdpersonage uit het eerste deel, is nu ook Emily speelbaar. Beiden beschikken over speciale krachten om langs vijanden te glippen of ze te vermoorden. Die van Corvo zijn in de basis hetzelfde als in het origineel, met wat kleine upgrades. Emily heeft een compleet nieuw arsenaal aan krachten ter beschikking, waaronder een schaduwvorm waarin vijanden je niet kunnen zien aankomen, en de mogelijkheid om vijanden aan elkaar te linken: wat met een van hen gebeurt, gebeurt met ze allemaal.
In principe geen wereldschokkende dingen. Dishonored 2 geeft in de basis meer van hetzelfde, maar dan moeten we wel opmerken dat de eerste game al geweldig was, dus dat is helemaal prima. Waar Dishonored 2 echter het origineel voorbij gaat zijn de levels.
In de demo zagen we een huis dat constant veranderd. Zodra iemand, speler of vijand, een hendel overhaalt gaan de muren bewegen, de vloeren verschuiven, en komen de vijanden te voorschijn. Dat in combinatie met een prachtige grafische stijl en het steampunk design van de wereld maakt het echt tot iets unieks.
Dishonored 2 komt op 11 november 2016 uit voor Playstation 4, Xbox One en pc.