Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Met een leuke game de aandacht vragen voor je bedrijf: het is schering en inslag en zeker in Nederland wordt dat vaak gedaan. Zo ook KLM, die al eerder met Aviation Empire de games-markt betraden. Nu is er dan Jets, waarin je met een papieren vliegtuigje door een net zo papieren Amsterdam kunt vliegen zo lang je het volhoudt. Inderdaad, een soort endless runner, maar dan met vliegen. KLM zegt dat dit geen advergame is, maar een echt entertainment-product, wat normaliter betekent dat je verder niet al te veel geconfronteerd wordt met KLM-zaken tijdens het spelen.
Wie wel eens met de vliegmaatschappij te maken heeft gehad weet dat ze niet vies zijn van social media-interactie en dus zetten ze daar met Jets ook op in: een groot gedeelte van de pret moet naast het spelen zelf ook komen door je vrienden en bekenden via social media uit te dagen om je afstand te verbeteren. Niets nieuws in het genre, maar wel goed om te zien dat een bedrijf dat niet per sé in de business van games maken zit wel begrijpt hoe de markt in elkaar zit.
De game komt er binnenkort aan op de verschillende app stores, maar als de trailer je aanstaat kun je ook als beta-tester aan de slag met de game via de
officiële website. Het stijltje is in elk geval sympathiek dus in die zin kun je straks best wat lol hebben met deze game. En nu maar hopen dat de high scores straks gratis airmiles krijgen…