Destiny 2 is een levende game, eentje die blijft evolueren naarmate de maanden voortschrijden. Dan past het niet om maar één review te schrijven en het er bij te laten, want elke maand die voorbij gaat verandert de game weer, om maar te zwijgen van de expansies die blijven uitkomen.
Deze pagina geeft je een beeld van wat we van Destiny 2 vinden naarmate de tijd vordert. De nieuwste impressies staan altijd bovenaan, dus als je de historie van de game wilt zien moet je onderaan beginnen.
Waar de vorige uitbreiding hoop gaf is Forsaken de Taken King van Destiny 2. Alles is op de schop gegaan, er zijn heel veel nieuwe activiteiten toegevoegd en de systemen die de game tegenhielden zijn aangepast of weggehaald. Op wat schoonheidsfoutjes na is dit precies wat de game nodig had. Verrassend, uitgebreid en vooral weer leuk om te blijven spelen is dit een schot in de roos.
De tweede uitbreiding van de game geeft eindelijk hoop. Niet dat alles koek en ei is, want de gemiddelde speler vindt hier niet genoeg om terug te komen, maar de hobby-spelers (lees: junkies) zoals ik hebben ineens weer heel wat om voor te grinden. Hopelijk is dit een voorproefje van de dingen die we in de volgende grote uitbreiding kunnen verwachten.
Waarin Robin Sprokkereef (die nooit Destiny 2 heeft gespeeld) de pc-versie van de game gaat spelen en de game vanuit het standpunt van een shooter-fan op de pc bekijkt. Kan het mee met de grote games op pc?
Dit is het verhaal waar ik het langste over heb zitten dubben. Als een speler die 3000 uur in de eerste Destiny heeft gestopt was het spelen van de game mijn full-time hobby geworden. Destiny 2 heeft in de eerste versie afgerekend met die hobby. Ik vraag me af waarom.
Interesse in de game maar nooit Destiny gespeeld? Heel snel afgehaakt in de eerste game? Dan is dit verhaal voor jou. De verbeteringen in de tweede game zijn allemaal voor jou gedaan, en het resultaat maakt van Destiny 2 een game waar je heel veel uit kunt halen.
Dit verhaal is geschreven naar aanleiding van een pre-release testsessie bij ontwikkelaar Bungie in Seattle. Het was mijn eerste kennismaking met de veranderingen van de game ten opzichte van de eerste Destiny, die meer dan positief was.