Perry Rodenrijs begon zijn gameverslaving met een NES op een zolderkamer en is er sindsdien nooit van genezen. Zijn andere passie is zijn metal band.
Vandaag heeft Bungie het langverwachte vervolg op Destiny bekendgemaakt door middel van een livestream. Aangezien wij ook aanwezig mochten zijn, delen we graag de dingen die wij geleerd hebben tijdens deze presentatie.
Volgens Luke Smith wordt Destiny 2 een nieuw begin voor iedere speler. Ook heeft hij de drie “pilaren” of visie van Bungie voor Destiny 2 bekendgemaakt. De eerste is “een wereld waar je als speler in opgaat”, de tweede “fantastische dingen om te doen” en de derde “altijd iemand om mee te spelen”.
Vervolgens heeft Bungie de eerste missie Homecoming laten zien. In deze missie zagen we hoe een nieuwe vijand de laatste stad op aarde aanvalt en de speler samen met andere guardians probeert de stad te verdedigen. We benadrukken proberen, want we leren al snel dat deze eerste verhalende missie geen goed einde kent. Destiny 2 begint met een verlies en zet de speler en zijn vrienden daarna aan het werk om alles terug te krijgen.
De game zal op verschijningsdatum weer vol zitten met Strikes, diverse nieuwe PVP modi en helaas maar een enkele nieuwe Raid. Een kritiek punt uit de voorganger was dat het bijna onmogelijk was om de Nightfall Strikes, Raids of Trails of Osiris te doen zonder een flinke lijst vrienden die toevallig ook Destiny aan het spelen waren.
In Destiny 2 zal dat tot verleden tijd behoren aangezien er een nieuw Guided Games systeem toegevoegd is. De vernieuwde clans zijn hierin een belangrijk onderdeel aangezien zij de speler kunnen meenemen op een soort sleeptouw bij de moeilijkere onderdelen van de nieuwe game. Een andere langverwachte toevoeging is de poging om evenementen te selecteren zonder dat de speler elke keer naar orbit toe moet. Aangezien er vier nieuwe planeten zijn die allemaal vol met content zitten is dit een verademing voor de doorwinterde Destiny speler.
Ook zagen we dat de speler nu iets flexibeler keuzes kan maken van wapens; de drie vakjes zijn nu onderverdeeld in Kinetic, Energy en Power. Ten opzichte van de voorganger lijkt het erop dat de speler dus in staat is meer aan te passen dan in deel 1. Ook zagen we een glimp van de nieuwe Super aanvallen. Het lijkt erop dat Warlocks los mogen gaan met een vlammend zwaard, de Hunters onder ons het moeten doen met een soort schild wat tevens dienst doet als grote frisbee en de Titans een elektrische staf tot hun beschikking hebben.
Destiny 2 zal op 8 september verschijnen op Playstation 4, Xbox One en eindelijk ook PC. Houdt ons in de gaten voor meer Destiny 2 nieuws!