Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
We zijn er bijna. Het is nog één week totdat het nu al grootste game-evenement van 2018 zich gaat voltrekken: de lancering van Red Dead Redemption 2. Iedereen die staat te trappelen om zich in het cowboy-leven van 1899 te werpen kan zich nog één keer vergapen aan de game voordat ze ook zelf kunnen gaan spelen.
Het epische verhaal over het einde van het Wilde Westen en het begin van een nieuw tijdperk komt volgende week vrijdag uit voor de PlayStation 4 en Xbox One. PC-spelers moeten nog iets langer wachten voordat ze in de huid van Arthur Morgan kunnen kruipen.
Het einde van een tijdperk
Hoewel Red Dead Redemption 2 echt een open wereld-game is zit er wel degelijk een Rockstar-waardig verhaal in dat je kunt spelen als je alle afleidingen die de wereld biedt even naast je neer kunt leggen. In 1899 is het einde van het Wild-West tijdperk aangebroken en verandert Amerika in rap tempo. Na een mislukte overval in de westerse stad Blackwater, worden hoofdpersoon Arthur Morgan en de Van der Linde-bende gedwongen om te vluchten.
Terwijl politie en de beste premiejagers van het land hen achterna zitten, moet de bende overvallen plegen om te overleven en zich een weg banen door het ruige binnenland van Amerika. Omdat er binnen de bende onenigheden ontstaan, moet Arthur kiezen tussen zijn eigen idealen en loyaliteit aan de bende die hem heeft grootgebracht. Hoe dat allemaal afloopt kun je volgende week gaan ontdekken.
Onder vuur
De game kwam deze week nog onder vuur, of beter gezegd kwam het ontwikkelteam onder leiding van de Hauser broers van Rockstar onder vuur. Er werd in een uiting van Rockstar gemeldt dat mensen werkweken van 100 uur hebben moeten draaien om deze game mogelijk te maken en dat is natuurlijk niet wenselijk.
Dat overmatig (en normaliter ook onbetaald) overwerken, ook wel crunch genoemd, is een heikel onderwerp bij game-ontwikkelaars en bij Rockstar werd ook hevig ontkend dat dit de norm is. Het zou alleen gaan om een klein team van seniors die dit kortstondig hebben gedaan. Er wordt nu hard gegraven naar informatie door verschillende journalisten, maar verschillende Rockstar-medewerkers buiten het senior team melden zich inmiddels op Twitter om te zeggen dat die honderd uur echt uit de context is getrokken en dat dit geenszins de realiteit van het ontwikkelingsproces beschrijft. Hopelijk klopt dat, want hoe vet de game ook gaat zijn (en de verwachtingen zijn hoog), het is het niet waard dat mensen weken, maanden en soms zelfs jaren dat soort werkweken moeten draaien. Dat zou een enorme schaduw werpen over deze bloedmooie game.
[Afbeeldingen © Rockstar Games]
Verder lezen over Game
Gaming04.11.2024
Netflix stopt met interactieve series
Gaming29.10.2024
5 redenen om Call of Duty: Black Ops 6 te spelen
Social Media26.10.2024
Elon Musk post mysterieuze gamesessie met vreemde audio
Gaming24.10.2024
Netflix Games review: The Case of the Golden Idol doet je goed
Gaming22.10.2024
Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn
Gaming18.10.2024
Netflix Games Review – Battleship leert je op speelse wijze Zeeslag
Gaming15.10.2024
Just Dance 2025 review: de botsauto’s op de kermis zijn er niks bij
Gaming14.10.2024
Astro Bot review: retro genieten op een futuristische manier
Verder lezen over Trailer
Entertainment02.11.2024
Nieuwe trailer Star Wars: Skeleton Crew ziet er veelbelovend uit
Entertainment31.10.2024
Nieuwe Squid Game seizoen 2-teaser geeft glimp van spellen
Entertainment17.10.2024
The Electric State is Netflix’ nieuwe gooi naar sci-fi-succes
Entertainment16.10.2024
Nieuwe trailer van Arcane hypet de fans voor het nieuwe seizoen
Entertainment15.10.2024
Populaire sci-fi-drama Silo heeft een nieuwe trailer
Entertainment14.10.2024
De officiële trailer van de SkyShowtime Original – The Day of the Jackal
Entertainment14.10.2024
Ferry gaat verder op 20 december: check de trailer
Video07.10.2024