Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het veld.
Deze unieke kits zijn te verkrijgen door een paar eenvoudige objectives in FIFA 23 te voltooien, zodat fans deze belangrijke boodschappen kunnen verspreiden om hun support te laten zien.
Campagnes van competitiepartners en EA Sports zijn onder meer:
- KNVB and Eredivisie – “OneLove” – In een gezamenlijk initiatief met de KNVB en de Nederlandse Eredivisie is de campagne ‘OneLove’ opgezet om racisme en discriminatie te bestrijden. Naast deze bewustmakingscampagne bestaat ‘OneLove’ ook uit een trainingsaanbod voor voetbalclubs om te helpen bij de voorlichting over de kracht van diversiteit. De kit die in de game wordt gebruikt bevat verschillende vormen en kleuren die staan voor alle vormen van discriminatie. Ook zal de ‘OneLove’-armband op de mouw van de kit te zien zijn.
- Premier League – “No Room For Racism” – Het No Room For Racism actieplan bundelt het brede werk van de Premier League om discriminatie aan te pakken. De Premier League heeft ook samengewerkt met ontwerper Kingsley Nebechi en Nike om een tenue en een stadium vanity te creëren die de ‘NRFR’-boodschap weergeeft. De kit is geïnspireerd op tribale kunstwerken die betrekking hebben op etniciteiten uit de hele wereld.
- Bundesliga – “STOP RACISM” – De Bundesliga werkt samen met haar clubs aan ‘STOP RACISM’ – een campagne die het hele jaar door wordt ondersteund door de clubs en partners van de Bundesliga en Bundesliga 2. In samenwerking met het onafhankelijke streetwear merk Beautiful Struggles heeft de DFL ook de ‘STOP RACISM’ kit gecreëerd; een paars shirt met een sterke boodschap, ontworpen om de Internationale Week tegen Racisme-campagne van de Duitse stichting te weerspiegelen.
- LaLiga Santander – “UNITY” – De Spaanse eredivisie LaLiga Santander werkte samen met het internationaal bekroonde artistieke collectief BOA Mistura aan hun campagne ‘UNITY’. De campagne wil mensen bewust maken van het belang van het uitroeien van racisme op alle gebieden van de samenleving, door het verenigen van mensen. De voorkant en achterkant van de kit zijn voorzien van opvallende geblokte kleuren, met het woord ‘UNITY’ op de mouwen, om de boodschap van de bond met betrekking tot de strijd tegen racisme en discriminatie over te brengen.
- Ligue 1 Uber Eats en LICRA – “We are all responsible” – De Franse Ligue 1 Uber Eats en LICRA hebben een campagne gecreëerd die zich richt op het melden van onaanvaardbaar gedrag in stadions en online, in de strijd tegen racisme en antisemitisme. Hun gezamenlijke kit bevat het logo “SIGNALEZ” (of “REPORT”) bovenop een rode trainingsbroek die mensen uitnodigt “Step forward” (of “Entrez en jeu”) en dergelijk gedrag te melden.
- Serie A en UNAR – “Keep Racism Out” – De Italiaanse competitie Serie A werkt samen met UNAR aan de bewustmakingscampagne ‘Keep Racism Out’ om racisme en alle vormen van discriminatie te bestrijden, niet alleen in de voetbal- en sportwereld, maar zoals de slogan van de campagne luidt ‘Samen. Overal’. Ze hebben een tenue ontworpen met de merkkleuren van de Serie A, met het ‘Keep Racism Out’-logo in het wit op een prominente plaats op de voorkant.
Positive Play Charter
Electronic Arts (EA) en EA Sports zetten zich in voor gezonde community’s en hebben daarom in 2020 het Positive Play Charter gelanceerd om positief spel binnen de community te versterken. In dit handvest wordt uiteengezet hoe we storend gedrag willen bestrijden en gezonder gedrag willen bevorderen door positieve interacties, positieve ervaringen en positieve omgevingen voor iedereen te creëren. Voor meer informatie over de Positive Play Charter zie je hier.
FIFA 23 is ontwikkeld door EA Vancouver en EA Romania. De game is wereldwijd verkrijgbaar voor PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC, PS4, en Xbox One.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefOnline14.02.2023
Bizar nieuws dat echt waar is: Waddenvereniging voert slim campagne
Verder lezen over EA
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
Gaming05.09.2024
EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions
Gaming07.08.2024
Zit Feyenoord-stadion De Kuip in EA Sports FC 25?
Gaming29.07.2024
Dit zijn de eerste gameplaybeelden van EA Sports FC 25
plus een uitgebreide Deep Dive-videoGaming16.04.2024
Max Verstappen wederom op cover EA SPORTS F1 24
Gaming20.07.2023
Video: Manuel Bachoore beste speler ter wereld na winst WK FIFA 23
Gaming17.07.2023
5 dingen die je moet weten over EA Sports FC24
Gaming15.07.2023
F1 23 review: lijkt hetzelfde, voelt toch net even anders
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Voetbal
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
Gaming05.09.2024
EA Sports FC 25: ruim 700 teams, 30 competities en 120 officiële stadions
Gaming07.08.2024
Zit Feyenoord-stadion De Kuip in EA Sports FC 25?
Gaming01.08.2024
Cooler Master en PSV Esports openen Gaming Hub in Eindhoven
Een State-of-the-Art Experience CenterGaming29.07.2024
Dit zijn de eerste gameplaybeelden van EA Sports FC 25
plus een uitgebreide Deep Dive-videoMedia02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Tech in Asia20.06.2024
Het EK Voetbal is ondertussen steeds meer een Chinees feestje
Entertainment06.06.2024