Gaming13.07.2011

Wereldwijde gamemarkt dit jaar $74 miljard waard


Volgens Gartner besteden we dit jaar 10% meer aan games vergeleken met een jaar eerder. Rond 2015 ligt dat bedrag zelfs rond de 112 miljard dollar. 

Als jij denkt veel geld uit te geven aan videogames ben je duidelijk niet de enige. Gartner heeft deze week voorspeld dat de verkoop van hardware en software voor games de 74 miljard dollar aan zal tikken tegen het einde van dit jaar, een stijging van 10.4% ten opzichte van de 67 miljard dollar uit 2010.

wereldwijde-gamemarkt-dit-jaar-74-miljar.jpg
wereldwijde-gamemarkt-dit-jaar-74-miljar.jpg

Binnen het software segment is de verwachting dat mobile gaming nog belangrijker zal worden. Gedreven door de toenemende populariteit van smartphones en tablets zal het aandeel binnen het segment groeien van 15% in 2010 naar 20% in 2015.

De verwachting is dat de groei van Online gaming ten koste zal gaan van de retail verkoop, de populariteit van digitale distributie en gratis te spelen browser games is explosief. Gartner verwacht verder dat de inkomsten uit titels als World of Warcraft, die op een abonnement gebaseerd zijn, zullen dalen omdat micro-transacties en andere “freemium” elementen aan kracht winnen, mede dankzij populaire social games als CityVille.

Een markt van deze grootte betekent dat veel consumenten gaming al omarmen en zien als een vast deel van het entertainment budget. Ze zullen blijven spelen zolang game uitgevers meeslepende en leuke games blijven leveren,” aldus Fabrizio Biscotti, research director bij Gartner.

De Nederlandse markt aldus Newzoo.Netherlands_National_Gamers_Survey_Time_June2011_tn3

Een rapport samengesteld door onderzoeksfirma Newzoo suggereert dat de meerderheid in de UK inmiddels actieve gamers zijn, 31 miljoen britten betalen vandaag de dag voor games. Meer stats uit de UK zijn weergegeven in onderstaande Inforgraphic.

Newzoo_2011_Infograph

[via]

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Onderzoek

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Helemaal in de gezondheidszorg blijken grote zorgen te zijn: daar zou 40 procent onvoldoende zijn voorbereid.

Cybercrime29.10.2024

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Is het jou ook weleens opgevallen dat er door sommige eiland- en vulkaanketens op de kaart een duidelijke gebogen lijn of curve kan worden getrokken? Binnen de geologie noemen we een dergelijk verschijnsel eilandbogen of vulkaanbogen.

Online28.10.2024

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen

Binnen dit en binnen een vervolgartikel ga ik nader in op de beschrijving van enkele typen van vulkanen. Daarbij beperk ik mij hoofdzakelijk tot de typische vulkanen die ontstaan als gevolg van de subductie van tektonische aardplaten of als gevolg van mantelpluimen (hotspots). Dit betreffen voornamelijk stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen. 

Nieuws12.08.2024

Stratovulkanen, schildvulkanen en supervulkanen