Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Volgens Gartner besteden we dit jaar 10% meer aan games vergeleken met een jaar eerder. Rond 2015 ligt dat bedrag zelfs rond de 112 miljard dollar.
Als jij denkt veel geld uit te geven aan videogames ben je duidelijk niet de enige. Gartner heeft deze week voorspeld dat de verkoop van hardware en software voor games de 74 miljard dollar aan zal tikken tegen het einde van dit jaar, een stijging van 10.4% ten opzichte van de 67 miljard dollar uit 2010.
Binnen het software segment is de verwachting dat mobile gaming nog belangrijker zal worden. Gedreven door de toenemende populariteit van smartphones en tablets zal het aandeel binnen het segment groeien van 15% in 2010 naar 20% in 2015.
De verwachting is dat de groei van Online gaming ten koste zal gaan van de retail verkoop, de populariteit van digitale distributie en gratis te spelen browser games is explosief. Gartner verwacht verder dat de inkomsten uit titels als World of Warcraft, die op een abonnement gebaseerd zijn, zullen dalen omdat micro-transacties en andere “freemium” elementen aan kracht winnen, mede dankzij populaire social games als CityVille.
“Een markt van deze grootte betekent dat veel consumenten gaming al omarmen en zien als een vast deel van het entertainment budget. Ze zullen blijven spelen zolang game uitgevers meeslepende en leuke games blijven leveren,” aldus Fabrizio Biscotti, research director bij Gartner.
De Nederlandse markt aldus Newzoo.
Een rapport samengesteld door onderzoeksfirma Newzoo suggereert dat de meerderheid in de UK inmiddels actieve gamers zijn, 31 miljoen britten betalen vandaag de dag voor games. Meer stats uit de UK zijn weergegeven in onderstaande Inforgraphic.
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024