Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
De naam November Software zal je niets zeggen, want hun nieuwe game Inemeri: A Familiar World is de eerste die ze ooit uitbrengen. De teaser voor de game is nog niet heel veelzeggend, maar laat wel al zien dat deze studio duidelijk niet bij de briefing was waar iedereen te horen heeft gekregen dat social free to play-games niet mooi mogen zijn. En dus hebben ze een trailer met (naar ik aanneem) in-game beelden die direct doen denken aan ICO (het zijn de windmolens die dat doen, trouwens) en andere sferische adventuregames. Maar gaat de game dan ook zo spelen?
Bekend is tot nu toe alleen dat de game (en nu ga ik persberichten quoten:) “next-gen quality met casual sociale gameplay” gaat combineren. Dat neemt de vorm aan van een zoektocht van iemand die niet weet hoe hij in een afgetakeld en eng dorp terecht is gekomen en er met hulp van zijn vrienden uit moet zien te komen. Klinkt als ongeveer elk RPG dat ik ooit heb gespeeld, dus so far, so good. Als je dan kijkt naar de inspiratiebronnen van de heren makers zoals die op hun site staan begint het allemaal een beetje op zijn plek te vallen:
We get inspiration from our favorite games which have unique aesthetic qualities (The Legend of Zelda: A Link to the Past®), immersive environments (Shadow of the Colossus®), great story and pacing (Half-Life®), and innovative gameplay (Another World) that we admire.
De game zal zowel in de browser of op de iPhone/iPad te spelen zijn vanaf de zomer, maar ik moet zeggen dat ik wel geintrigeerd ben door de setting en dan vooral hoe de makers hopen hier iets aan te gaan verdienen. Volgens de site zou dat zijn door je de mogelijkheid te geven om je ervaring te customizen, wat dat ook moge betekenen. Je kunt je in elk geval opgeven voor vervroegde toegang als deze teaser je bevalt:
Bron: Indiegames.com