Dat online gaming af en toe ongemeen spannend is weet iedereen die in de laatste tien seconden van een match de overwinning binnen heeft gesleept of hem is verloren, maar een Reddit-gebruiker is nog een stapje verder gegaan en heeft in het kader van zijn afstudeerscriptie Halo: Reach gespeeld terwijl hij aan een hartmonitor hing. De resultaten worden in de conversatie die op zijn schema volgde nog even nauwlettend geanalyseerd; erg leuk als je een beetje bekend bent met de terminologie. Het schema is echter duidelijk: er wordt precies gemeld wanneer hij in gevecht zit en waar hij sterft.
Check dus zeker het hele schema want zoals je kunt zien is het nogal lang:
De analyse laat in elk geval zien dat de verschillen tussen middenin een gevecht zitten en het moment van sterven dramatisch fluctueert, met een klein moment van kalmte tijdens het wachten op de volgende kans. Daarna is het direct pompen geblazen, waarbij de toevoeging van de ‘Armor Lock’-ability in Halo: Reach zorgt voor een intense kalmte (kijk maar bij ‘AL’ in het schema) die daarna weer kapot gemaakt wordt door de dood die er zonder uitzondering op volgt. Ben ik toch niet de enige die dat alleen maar gebruikt als het al niet meer goed kan komen…