Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Donderdag vond er in Room299 van Sony een LittleBigPlanet2 level building session plaats. De zes winnaars van een LittleBigPlanet2 beta-versie level building contest, kregen de kans om deze dag samen met een van de ontwikkelaars van Media Molecule verschillende levels in elkaar te zetten.
Uit een grote berg inzendingen werden tien winnaars gekozen, de beste zes van deze tien kregen vijf uur de tijd om in de LittleBigPlanet2 beta-versie alles uit de kast te halen. Tijdens de inzendingen werden de mensen van de Playstation en van Media Molecule al omver geblazen door de kunsten van de deelnemers. Online is te zien tot waar de deelnemers wel niet in staat waren, het loopt uit een van racegames tot first-person shooters.
Singleplayer
LittleBigPlanet had voor zowel gamers als voor non-gamers een erg grote aantrekkingskracht. De game zag er erg leuk uit en speelde lekker. De wereld waarin je rond liep, die net iets verder ging als tweedimensionaal is in LittleBigPlanet 2 nog steeds hetzelfde. Je gaat in LittleBigPlanet2 de strijd aan met Negativitron, een kwade kracht die probeert alle creativiteit uit het universum te zuigen.
Waarschijnlijk een van de leukste nieuwe features in LittleBigPlanet 2 is de Grappling Hook, een soort van uitschuifbare haak waarmee jezelf naar hoger of lager gelegen niveaus kunt trekken. De Grappling Hook brengt ook in de multiplayer mode hilarische momenten met zich mee.
“You learn a lot about music, you learn a lot about physics, LittleBigPlanet 2 is also an very educative game” James Spafford, Community Manger Media Molecule.
Level building
Na het grote succes met de optie tot het creëren van eigen levels in LittleBigPlanet was het natuurlijk onmogelijk dat dit in deel 2 weg zou blijven. De mensen van Media Molecule hadden verwacht dat in LittleBigPlanet 1% van de spelers aan de slag zou gaan met het creëren van eigen levels, uiteindelijk bleek dit een grote verassing en ging maar liefst 30% aan de slag met deze optie. Op dit moment zijn er al zo’n drie miljoen levels zelf gecreëerd door de spelers van LittleBigPlanet.
Opmerkelijk aan LittleBigPlanet 2 is dat het hele spel door de ontwikkelaars van Media Molecule met de PS3 controller is gemaakt. Alle elementen in het spel zijn ook te gebruiken bij het maken van eigen levels, het is dus in feite mogelijk om de hele game zelf na te bouwen.
Er is door de ontwikkelaars veel tijd gestoken in het makkelijker en sneller maken van het level-ontwerp gedeelte. Een belangrijke tool in dit proces is de Creatinator. De Creatinator geeft je mogelijkheid om plaats te nemen in een simpel voorwerp en dit te besturen, waardoor je niet meer veel tijd hoeft te steken in het ontwerpen van een vliegend object.
Play, Create and Share
Allemaal leuk en aardig dat je uren lang levels zit te maken, maar wie ziet dit? En wie vindt dit leuk? Hiervoor komt een Facebook-achtig platform. Via dit platform zal de gehele LittleBigPlanet community een eigen profielpagina aan kunnen maken, waar ze al hun zelfgemaakt levels met iedereen kunnen delen. Je kunt van al deze levels aangeven wat je er precies van vind en of je bevriend bent met de maker van het level.
Verder lezen over Playstation
Gaming20.11.2024
PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom
Gaming22.10.2024
Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Gaming14.10.2024
Astro Bot review: retro genieten op een futuristische manier
Gaming25.09.2024
De 5 beste aankondigingen van Sony’s State of Play
Gaming20.09.2024
Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag
Gaming10.09.2024
PlayStation 5 Pro aangekondigd: ‘De meest krachtige Sony-console ooit’
Gaming10.09.2024