Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
Goh. Geen moment dacht ik vorige week dat ik commentaar zou moeten geven op de aanwezigheid van één van de Playstation Move-titels, maar ik zal me toch iets moeten laten invallen, want Wii Sports Champions staat gewoon op de vierde plaats in de algemene lijst en heeft dus flink verkocht, een stuk meer nog dan de nieuwe officiële F1-game voor de PS3. Zijn er dan zoveel mensen die een Move gekocht hebben bij de lancering en hebben die dan allemaal Sports Champions erbij gehaald?
Het lijkt er alleszins op en navraag bij bevriende verkopers bevestigt ook dat klanten ofwel direct ofwel na een dag of twee uit de winkel lopen met Sports Champions. Het is dus echt de ‘heb-een-PS3-en-wil-ook-wel-eens-met-de-armen-zwaaien’ doelgroep die op dit moment Move koopt en daar hoort Sports Champions dus bij. Goed om te weten: het zal een goede indicatie zijn van de mate waarin de bewegingscontroller opgepakt wordt door het algemene publiek.
Verder zijn niet verrassend Kingdom Hearts en H.A.W.X. 2 uit de top tien gevallen om plaats te maken voor de twee nieuwe binnenkomers en blijven de vaste klanten allemaal in een iets gehusselde volgorde zitten. Halo houdt de eerste plaats goed vast en Mafia 2 blijft ook goed hangen, al verwacht ik dat de F1 game volgende week hoger gaat komen en daar verandering in kan gaan brengen, om nog maar te zwijgen van Civilization V, die ook net uit is maar nog op stoom moet komen.
Datzelfde moeten we maar hopen van Dead Rising 2, die ook nog geen deuk in de charts heeft kunnen maken. Zeker na het succes van Case Zero als promotiemateriaal zou je verwachten dat de game wel opgepikt zou worden, maar dat zal dan voor volgende week zijn. Vermoedelijk niet te vinden in de top tien volgende week zijn Guitar Hero: Warriors of Rock, Quantum Theory en Batman: The Brave and the Bold.
Het zijn de hardcore games die net niet groot genoeg zijn om een impact te maken, onafhankelijk van kwaliteit. Speaking of which, met een beetje geluk zal New Carnival Games nog indruk kunnen maken aan de kassa; het eerste deel heeft toch bijna twee miljoen stuks verkocht in Europa alleen.