In haar wekelijkse update heeft Bungie, ontwikkelaars van de Halo franchise, meer details bekend gemaakt over de aankomende Halo: Reach. Niet zozeer over het verhaal van de game, die het verhaal vertelt van de ondergang van de planeet Reach en het kleine legertje Spartans dat op dat moment daar in training is, maar over de Multiplayer. Daarnaast hebben ze dan ook maar officieel de trailer op Youtube gezet.
Er zitten een paar flinke veranderingen bij deze aankondiging: de mogelijkheid om per playlist een wapenselectie te gebruiken en daarbij ook nog dat de selectie naarmate een game vordert ook nog wordt aangepast, bijvoorbeeld. Wat dat betreft is de invloed van Call of Duty duidelijk merkbaar, en terecht trouwens: het systeem van CoD zit retegoed in elkaar en daar moet je als je kunt van pakken wat werkt (zolang er maar geen Javelin in komt vind ik alles goed). Ook zijn de Elites, de natuurlijke vijand van de Spartans, nu eindelijk niet meer hetzelfde neergezet: ze zijn echt groter, veel sneller, en als ze geraakt worden zullen ze veel sneller weer op volle levenssterkte zijn. Bungie zegt dat er ook speciale types komen die gebruik van de verschillen maken, maar dat in principe de meeste games Spartan Vs. Spartan of Elite VS. Elite zullen zijn. |
Er is nog veel meer, over een uitgebreide versie van het bubble shield dat we in Halo 3 al mochten gebruiken, en de nieuwe variant kan echt alles tegenhouden, alleen kun je niet meer bewegen als je het gebruikt. Check de Bungie-site voor het hele verhaal en meer voer voor de ogen.