Loren Brichter heeft niets te klagen qua succesvolle apps. In 2007 richtte hij zijn eigen bedrijf op nadat hij Apple verliet. In 2010 werden zijn bedrijf en de razend populaire app Tweetie gekocht door Twitter. Brichter’s user interface mehodes als pul-to-refresh en swipe-across menus waren een inspiratie voor apps als Path en Sparrow, wat hij lang adviseerde totdat het overgenomen werd door Google. Brichter heeft volgens kenners meer invloed gehad op de manier hoe apps zijn gemaakt dan anderen op Apple na. Dat zijn nieuwe woordspel Letterpress voor iOS een grote hit is geworden, komt dan ook niet als een verrassing.
Atebits, zoals Loren Brichter zichzelf noemt, speelt in op de hype van woordspellen die je online tegen andere mensen kunt spelen wanneer je maar wilt. In Letterpress moet je woorden maken met 25 letters. Die veranderen in jouw eigen kleur. Het spel is pas afgelopen zodra alle letters een kleur hebben. Uiteraard wint degene met de meeste letters in zijn kleur, heel simpel dus.
Zoals wel vaker met zulke populaire spellen, zijn Nederlanders nog wel eventjes zoet met het spel als ze de Engelse taal niet goed beheersen. Letterpress biedt namelijk alleen ondersteuning voor de Engelse taal. Anderzijds ziet de applicatie er gelikt uit. De app heeft veel wit op het scherm, maar verandert van kleur bij elke knop die je indrukt. Het spel is gratis te downloaden in iTunes, maar wanneer je meer dan twee ptjes tegelijk wilt spelen, betaal je 79 eurocent.
Dit artikel is geschreven en geplaatst met een Samsung Galaxy Note 2. #becreativenl