De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Europese start-up King.com is Electronic Arts op Facebook voorbijgegaan met nu bijna 10 miljoen gebruikers van hun social games (oa. Bubble Witch Saga). Het 9 jaar oude bedrijf heeft veel aan populariteit gewonnen sinds de lancering op Facebook iets meer dan een jaar geleden met de saga spelletjes.
De games spelen in op een groeiende trend voor spelers, ook steeds meer vrouwen, om puzzelgames met vrienden te spelen, vooral onderweg op de mobiele telefoon of tablet om wat loze minuten door te komen. Bubble Witch Saga, King.com’s top Facebook game, heeft nu meer dagelijkse spelers dan Zynga’s eerste hit Farmville.
Zynga, goed voor bijna 80 Facebook games is nog altijd de meest populaire game ontwikkelaar voor Facebook, met meer dan 65 miljoen dagelijks actieve gebruikers.
“Onze ambitie is natuurlijk om marktleider te worden in ons segment van games voor de casual gamer, voornamelijk vrouwelijk, social en mobile,” aldus op richter en CEO van King.com Riccardo Zacconi in een interview met Reuters. “Our target is to reach Zynga.“
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024