10.01.2011
Gaming

Een op de vijf consumenten speelt online social games

By: Redactie Dutchcowboys

BlogGaming
een-op-de-vijf-consumenten-speelt-online.jpg
een-op-de-vijf-consumenten-speelt-online.jpg

Eenvijfde van alle consumenten (19%) speelt online social games, zo blijkt uit een nieuw rapport van Econsultancy waarin men wat dieper is ingegaan op een markt die al bijna een miljard dollar waard is.

Het 38-pagina-tellende Social Gaming Smart Pack is een soort van gids om je het huidige landschap te leren begrijpen en te laten zien waar het heengaat met Social Gaming. Verder staan er een aantal case studies in van merken zoals McDonalds, Volvo en Disney waarmee ze aantonen dat er al flink geïnvesteerd is in deze markt. En ook bevat het rapport de bevindingen van een onderzoek gehouden onder 2.000 consumenten vorige maand uitgevoerd door Econsultancy, daaruit blijkt dat met name de integratie van sociale netwerken de manier heeft veranderd waarop men games speelt, en zo heeft social gaming de overstap kunnen maken naar mainstream.

Aliya Zaidi, research manager bij Econsultancy: “Social Gaming is een van die sectoren die is voortgekomen uit het social media landschap en toont nu een snelle groei dankzij de explosie van social networking technologies.

De belangrijkste bevindingen:

– Ongeveer eenvijfde van de respondenten aan het onderzoek (19%) zegt dat ze online social games spelen.
– Iets meer vrouwen spelen social games (20%) vergeleken met 18% van alle mannen.
– Social games worden regelmatig gespeeld, bijna een derde van de gamers (30%) zegt meerdere keren per dag te spelen tegenover 26% die zegt een paar keer per week te spelen.
– Verder heeft zo’n 20% van de social gamers wel eens betaald om een social game te spelen en heeft 22% wel eens virtuele goederen of virtueel geld gekocht.

Dit is de eerste uit een serie van ‘Smart Packs‘ ontworpen om marketeers op de hoogte te houden over de laatste trends en nieuwe ontwikkelingen in het digitale marketing landschap.

Share this post