Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Tot nu toe zijn de verkoop van virtuele goederen en virtueel geld de belangrijkste inkomstenbronnen geweest voor sociale games. Maar door de groeiende populariteit van deze sector is nu ook de interesse van adverteerders gewekt.
Dit jaar al zal er zo’n 220 miljoen dollar worden geïnvesteerd in reclame-campagnes in social games zoals FarmVille en Mafia Wars. Dat zou volgend jaar met 20% stijgen tot 293 miljoen dollar. Maar in die berekeningen is geen rekening gehouden met mobiele toepassingen.
Deze voorspellingen kunnen wellicht conservatief blijken te zijn, aangezien social gaming een van de buzzwoorden van 2010 is en steeds meer aan populariteit blijft winnen. Overigens kunnen adverteerders niet met traditionele campagnes uitpakken, ze zullen innovatieve manieren moeten vinden om een bijkomende ervaring te creëren voor de spelers.
Verder lezen over Social Games
Technology18.06.2018
Een kubus met Bluetooth
Makkelijker op te lossen?Gaming27.03.2018
Mobiele trivia-game HQ groeit en de prijzen gaan mee
250.000 dollar in de potGaming04.01.2017
Interview: hoe viraal succes Pirate Kings naar het westen komt
Israëlische Jelly Button Games gaat hardSocial Media29.10.2015
Eindelijk, geen irritante spelletjesmeldingen meer op Facebook!
Gaming10.09.2014
De beste mobile games van de week
Super Monkey Ball Bounce, Robot Dance Party, Gemini StrikeGaming16.04.2013
EA gaat antisocial: wat betekent de sluiting van drie grote Facebookgames?
Gaming04.01.2013
Het jaar van Facebook en Sociale Games [Infographic]
Gaming14.08.2012