Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
TNS NIPO en Newzoo lanceren Today’s Gamers, de internationale opvolger van het Nationaal Gaming Onderzoek. Het eerste bevolkingsbrede onderzoek naar gamers in zowel de Verenigde Staten als Frankrijk, Engeland, Duitsland en Nederland
TNS NIPO, onderdeel van de TNS Group, en marktleider op het gebied van custom made onderzoek, en Newzoo, matchmaker voor de gamesindustrie, lanceren deze zomer de internationale opvolger van het Nationaal Gaming Onderzoek. Het onderzoek voldoet hiermee aan de groeiende vraag naar gedetailleerde en vergelijkende data over gamers en gaming in binnen- én buitenland. Het is een vervolg op de nationale 2008 editie van het onderzoek waaruit bleek dat 72 procent van de Nederlanders computerspelletjes speelt en daar meer tijd aan besteedt dan aan het lezen van dagbladen of tijdschriften. Het onderzoek gaat nu verder de diepte in met onderwerpen als bestedingspatronen, mediaconsumptie en motivatie. De serie onderzoeken gaat Today’s Gamers heten.
Gedetailleerde informatie over gamers en niet-gamers
In elk land wordt het onderzoek uitgezet in een panel dat representatief is voor de hele bevolking van acht jaar en ouder. Het onderzoek zoomt in op een groot aantal kenmerken en voorkeuren van gamers en niet-gamers. Alle game platforms, van pc en console tot mobiele telefoon passeren de revue. Van alle respondenten zijn tevens gedetailleerde demografische data bekend. In het onderzoek wordt gevraagd naar mediaconsumptie (onder andere tv, print, radio, sociale netwerken en video websites), tijdsbesteding en uitgaven per gameplatform, maar ook naar de motivatie om te spelen en om geld uit te geven aan games.
Naast Nederland identiek onderzoek in Engeland, Duitsland, Frankrijk en de VS
Gelijktijdig worden door TNS NIPO en Newzoo identieke onderzoeken uitgevoerd in Engeland, Duitsland, Frankrijk en de VS. Bij voldoende interesse worden België en Spanje ook meegenomen. Dit levert voor internationaal opererende bedrijven uniek vergelijkingsmateriaal op, dat ingezet kan worden in productontwikkeling, strategie, marketing en sales.
RTL Group, RealGames, Keesing Games, SPIL GAMES en Gamepoint eerste launch partners
Today’s Gamers werkt samen met een selecte groep (inter)nationale launch partners, die de exacte scope van het onderzoek helpen bepalen. De launch partners zijn stuk voor stuk vooraanstaande internationale spelers op het gebied van entertainment en games. Op dit moment hebben RTL Group, RealGames en Keesing Games zich al aangesloten als internationale launch partners. SPIL GAMES en Gamepoint zijn lokale launch partners voor Nederland en respectievelijk Engeland en Duitsland. Het onderzoek start eind juni 2009. De resultaten zijn eind augustus beschikbaar.
Er lopen nog diverse gesprekken met andere internationale partijen en het is nog mogelijk tot de formele lancering als launch partner aan het onderzoek deel te nemen. Meer informatie over het onderzoek is te vinden op www.nationaalgamingonderzoek.nl en op www.todaysgamers.nl
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024