Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Maandenlang gehypt op blogs. Teasers, previews, playable demo’s, zelfgemaakte screenshots en blogpromo’s verschenen al vroeg in de social media. Het is bekend dat vooral de promotie via toonaangevende blogs vitaal is voor de (voor)verkoop van games.
Meer dan 3,6 miljoen exemplaren van GTA IV zouden zijn verkocht op de eerst dag. Ruim 6 miljoen exemplaren van Grand Theft Auto IV zouden zijn verkocht in de eerste week.
GTA IV is verkrijgbaar in twee editie: een basis $60 spel en een $90 versie met artbook, muziekCD en originele tas.
De vorige versie uit 2004 ‘Grand Theft Auto: San Andreas’ is 21,5 miljoen over de (virtuele) toonbank gegaan volgens distributeur Take-Two interactive. Concurrent EA heeft enkele weken geleden geprobeerd de licentie van GTA over te kopen van Take-Two.
Waarom dit succes?
Ervaren gamers geven aan ‘dat deze game simpelweg alles in zich heeft’.
Via: http://multiplayerblog.mtv.com/2008/04/27/grand-theft-auto-iv-impressions