Gaming21.05.2012

Prijzencircus [P-Column]


prijzencircus-p-column.jpg
prijzencircus-p-column.jpg

Mensen die nogal veel games kopen hebben doorgaans al een stuk meer affiniteit met online aankopen. En terecht: games hoeven niet fysiek te zijn, dus waarom zou je met dozen gaan leuren als het ook met één klik kan, vanuit je stoel, meestal ook nog eens voor een betere prijs. Want de sales, indiebundels en andere acties die je dingen laten kopen die je eigenlijk helemaal niet wilde (dief van de eigen portemonnee? Dat nooit!) hebben het kopen van fysieke games tot iets gemaakt dat je eigenlijk alleen maar doet als het toevallig zo uitkomt. Dat lijkt ook gereflecteerd in de winkels, want een gang door de gemiddelde Media Markt doet vrezen voor de financiële gesteldheid van de uitgevers. Jezus, wat is dat spul allemaal snel in de aanbieding!

Allerlei games die krap twee maanden uit zijn worden al tegen bija gehalveerde prijzen verkocht, om nog maar te zwijgen van de oudere knallers, die krijg je helemaal voor een appel en een ei mee. Is het allemaal te veel ingekocht, hopend op een flinke aanloop? Of gewoon verkeerd ingeschat? Je vraagt het je wel af, als je sommige stapels ziet liggen. Kijk, dat er van Mass Effect 3 nog wat extra limited editions liggen vind ik een beetje gek, maar vooruit; die zijn duur. Maar welk genie had ooit gedacht vijftig Final Fantasy XIII-2’s te kunnen verkopen? Als je het gaat navragen krijg je allemaal verhalen over recht van retour en dat soort dingen, maar één ding is zeker: als je iets anders probeert te verkopen dan AAA-materiaal ben je zielig in retail-land. Balen voor de uitgevers, maar voor ons consumenten is het perfect: zo kun je straks fijn wat games proberen zonder de volle mep te moeten neertellen, alleen moet je daarvoor -ironisch genoeg- weer terug de winkel in.

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Retail

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Kruidvat gaat vanaf 23 september een aantal erotische producten verkopen van EasyToys. De speeltjes en aanverwanten komen te liggen in 1.200 winkels in Nederland en België en natuurlijk ook online op Kruidvat.nl. Dankzij deze overeenkomst verdubbelt de erotische webshop in één keer zijn aanwezigheid in het Nederlandse en Belgische winkelbestand.

Online23.09.2024

Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

Nederlandse retailers zijn goed in het binden van klanten aan hun merk en digitale marketing, maar schieten nog regelmatig tekort als het aankomt op SEO-optimalisatie en websiteprestatie.

Marketing06.05.2024

Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing

maar de website kan vaak beter
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar