Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
In-game advertising is goed voor $ 403 miljoen dollar in de US dit jaar. Aldus een nieuw rapport van eMarketer. Dit gaat doorgroeien tot $ 650 miljoen dollar in 2012. Het onderzoek beschrijft de ontwikkelingen op het gebied van in-game advertising.
Hieronder vallen: static ads, dynamic ads, product placements, game portal display ads, en sponsored sessions in console, pc en web based games volgens eMarketer.
Hieronder vallen niet: advergames & mobile game advertising. eMarketer maakt hier een duidelijk onderscheid in een aantal verschillende game advertising types. Waar ze die termen op baseren is mij niet direct duidelijk.
Een verbetering wat mij betreft ten opzichte van hun oude rapport, waar video game advertising als verzamel term werd gebruikt en advergaming er ook nog bij werd gepakt.
Verder krijg je in het rapport antwoord op de volgende vragen:
Key questions the “Video Game Advertising” report answers:
- What will drive growth in US in-game advertising over the next five years?
- Which segments of the game industry will grow fastest?
- How will new technologies affect the way in-game ads are delivered and tracked?
- How will demographic shifts play into the in-game advertising industry?
- What is the growth forecast for the video game industry as a whole?
- And many others…